تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۹۳۸۹۰
کارشناس مسائل سیاسی گفت:واقعه خان‌طومان یک جنایت آمریکایی بود و باید دانست که نتیجه اعتماد به آمریکا همان فرجام رابطه با آمریکا را دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ میثم معافی در گفت‌وگو با پیک نکا، اظهار کرد: مازندران سرافراز این روزها بنام لشکر 25کربلای خود باز هم سرآمد جهان اسلام شد، این روزها همان احساس حماسی و درعین حال آتشین ناشی از مظلومیت شهدای غواص درحال تجربه شدن است و آن هم بدلیل شهادت شهدای استراتژیک یک منطقه استراتژیک و حساس سوری بنام خان‌طومان است.
 

وی این واقعه را فرجام  یک اعتماد کوتاه به آمریکا دانست و با تأکید بر عدم غفلت از آن، افزود: واقعه خان‌طومان هیچ وقت ازتاریخ حذف و در آن هضم نمی‌شود چراکه حماسه شهدای خان‌طومان به آن اعتبارتاریخی داد، اما نباید غافل شد که این اتفاق حاصل یک اعتماد نظامی هرچند کوتاه به آتش‌بس آمریکایی است، باید دانست که نتیجه اعتماد به آمریکا همان فرجام رابطه با آمریکا را دارد که امام عزیزمان فرمود: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در تبین چیستی ویژگی‌های سه‌گانه گرگ، خاطرنشان کرد: دریدن فراتر از نیاز، شبیخون زدن و از غفلت‌ها بهره بردن به همراه عدم رام شدن ذاتی حتی خلاف شیر و پلنگ که امان رام شدن دارند، از ویژگی‌های گرگ محسوب می‌شود.

 

وی افزود: امروز در واقعه خان‌طومان و حتی در وقایعی مثل برجام داخلی نیز دیدیم که گرگ درنده جهانی، رام نشد و از غفلت دوستان استفاده کرد و ضربه‌ها را یک به یک وارد ساخت، تحریم را نه‌تنها تعلیق نکرد بلکه به آن افزود، فرصت‌های بزرگ را چندسال از ما گرفت و حتی فراتر از آن، دستورغارت(مصادره) اموال ایران اسلامی را نیز صادرکرد و میدان‌دار فریب و نیرنگ بین‌المللی شد.

 

 معافی در پایان تأکید کرد: درهر تقدیر ما شهدای حماسه خان‌طومان را فراموش نمی‌کیم، به آنان می‌بالیم و درمقابل تاریخ سربلند بوده و فخر می‌فروشیم  که چنین ملتی با چنین جوانان حماسی، چنین فرهنگ جهادی، چنین رهبر و امام حماسه‌ساز و چنین سپاه باعظمت، شجاع، جان‌برکف و سرافراز، هیچ وقت ازپای درنخواهد آمد و همیشه سرآمد می‌ماند .

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴