تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۱۹۳۲۹۶
رئیس جهاد کشاورزی بابلسر بر لزوم توجه به پرورش ماهیان دریایی در قفس تاکید کرد و گفت: این محصول نسبت به سایر ماهی‌های دریا و رودخانه‌ها از کیفیت بهتری برخوردار است و در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش تاثیرگذاری دارد.
۰
plusresetminus
پرورش ماهی در قفس یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی
به گزارش بلاغ، حسن رزاقی در گفت‌وگو با مشهدسر اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در صیانت از زمین‌های کشاورزی و باغی و دستورالعمل‌های صادره برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین، پنج فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی بابلسر به مساحت 30 هزار متر مربع به مرحله اجرا درآمد.

 

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی می‌کند، افزود: مالکین زمین‌های کشاورزی قبل از هرگونه تغییر کاربری، جهت اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

رئیس جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان فعالیت‌های فراوانی انجام داد، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام این است که از خام فروشی ماهی دست برداشته شود.

 

این مسئول ادامه داد: به عنوان مثال اگر ماهی کلیکا فرآوری شود، بیش از 15 محصول مانند چیپس ماهی می‌توان از آن تولید کرد که به گفته پرورش‌دهندگان آن، توان رقابت در بازار را دارد.

 

رزاقی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مواد مورد مصرف انسان را جدا کرده و ضایعات را در صنایع تبدیلی به صورت پودر ماهی و ده‌ها ماده دیگر تولید و عرضه کنیم، در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بزرگی ایفا خواهیم کرد.

 

وی در پایان بر لزوم توجه به پرورش ماهیان دریایی در قفس تاکید کرد و گفت: این محصول نسبت به سایر ماهی‌های دریا و رودخانه‌ها از کیفیت بهتری برخوردار است و در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش تاثیرگذاری دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴