تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۱۶۶۸۷۶
نماینده مردم ورامین در مجلس گفت:‌ آقای روحانی فراموش نکنند که خودشان در همین سیستم شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور با موضوع انتخابات، گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور مورد نقد جدی مردم و کارشناسان است؛ این نوع اظهارنظرها گویای یک حوادث دیگری در آینده است.

وی افزود:‌ اولاً رئیس‌جمهور رئیس قوه مجریه و مجری انتخابات است، لذا با برخی اظهارات شائبه دخالت در انتخابات را مطرح نکند. اساساً به مجری انتخابات ربطی ندارد چه‌ کسی تأیید می‌شود، چه‌کسی تأیید نمی‌شود؟ به رئیس دولت ربطی ندارد که مردم به کدام طیف رأی می‌دهند و به کدام طیف رأی نمی‌هند؛ نمی‌دانم این حرف‌ها چه ارتباطی به رئیس‌جمهور دارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر رئیس‌جمهور خلاف و به‌ دور از انصاف بود، اظهار داشت:‌ آقای روحانی فراموش نکند که خودشان در همین سیستم شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند؛ اگر بنا این بود که شورای نگهبان سلیقه‌ای عمل کند و یک جناح را وارد انتخابات کند مگر رئیس‌جمهور با کدام سلیقه رئیس‌جمهور شدند؟

نقوی‌حسینی ادامه داد:‌ رئیس‌جمهور و دولت مجری انتخابات است و باید فضا را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کند، نه‌ اینکه صحبت‌هایی را مطرح کند که حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ کند. یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در ایام انتخابات و کوبیدن رقبایش، "قانون‌مداری" بود و هنوز هم دولت گذشته را محکوم به عدم‌ پایبندی به قانون می‌کند، حالا چرا خودشان به قانون پایبند نیستند؟

وی با اعلام اینکه مکانیزم شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها یک مکانیزم قانونی است و خدشه‌ای بر آن وارد نیست، تصریح کرد:‌ همه باید تسلیم نتیجه باشند. این چه پیامی است که رئیس‌جمهور به جامعه و جریان‌های سیاسی می‌دهد که بوی عدم‌ تمکین از قانون از آن بیرون می‌آید؟ آمارها نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد ردصلاحیت‌ها از طیف اصول‌گراها بود، پس این هجمه‌های سازمان یافته علیه شورای نگهبان ناجوانمردانه است و باید برای حفظ وحدت فکر رئیس‌جمهور و دولت به اجرای انتخابات باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس به مسئله برجام اشاره کرد و با بیان اینکه بنا به گفته خود آقای روحانی برجام که حالا به فرجام رسیده و همه چیز از آب خوردن و ازدواج مردم به برجام ارتباط داشت، پس چه‌ زمانی دولت به فکر حل مشکلات معیشتی مردم خواهند بود؟ گفت: پس مردم چه‌ زمانی منتظر خیر و برکات برجام باشند؟ مردم چه‌ زمانی پای سفره‌های‌شان نتیجه برجام را ببینند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت برای تحقق وعد‌ه‌هایی که داده برنامه ارائه دهد، با مردم صحبت کند، معاون رئیس‌جمهور گفته 8 میلیون بیکار در کشور وجود دارد. آقای روحانی برنامه‌اش برای مقابله با بیکاری را ارائه دهد، برای مسکن که زمانی مسکن مهر را بد می‌دانستند چاره‌ای بیندیشد، حقیقتاً توان خرید مردم به‌ شدت کاهش یافته و حتی توان پرداخت قبض‌های آب و گاز را ندارند، دولتی‌ها بین مردم نیستند و اگر هستند چرا بی‌تفاوتند؟ واقعاً از اینکه آقای روحانی به‌ جای پاسخ‌گویی به تورم، رکود و جوانانی که در 2 سال گذشته بیکار شده‌اند، در انتخابات دخالت می‌کند متأسف هستیم و امیدواریم رئیس‌جمهور محترم به وعده‌های انتخاباتی خود پایبند باشد.
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴