تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۴۹۲۰۹
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اجرای مدل گردشگری از طرح هادی در روستای اِرم نکا موافقت کرد تا این روستا نیز به 8 روستای دیگر مجری طرح هادی در این بخش اضافه شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد محمدیان، بخشدار هزارجریب نکا در گفت‌وگو با نکاخبر، با اشاره به حضور روز گذشته مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در تعدادی از روستاهای بخش هزارجریب نکا، درخصوص طرح هادی در این بخش از شهرستان، اظهار کرد: طرح هادی در دو روستای فریمک و زروم بخش هزارجریب نکا به طور جدی درحال اجرا است که تا پایان سال به اتمام رسیده و در اردیبهشت ماه سال آینده بهره‌برداری رسمی می‌شود.

وی طرح هادی را شامل سه نوع روش عادی، سنتی و گردشگری معرفی و بیان کرد: روستاهای زروم و فریمک از نوع سنتی طرح هادی به شمار می‌روند که در آن سعی می‌شود با حفظ بافت‌های قدیمی روستاها، به جای جدول کشیدن و آسفالت کردن از سنگ‌فرش و دیواره‌های سنگ‌چین استفاده شود تا فضای سنتی و قدیمی در خانه‌های روستایی حفظ شده و بافت چوبی و گلی خود را ازدست ندهند.


بخشدار هزارجریب نکا، با بیان موافقت مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اجرای طرح هادی از نوع گردشگری در روستای اِرم این بخش در سفر روز گذشته وی به نکا، خاطرنشان کرد: روستای اِرم با دارا بودن امام‌زاده، جاری بودن رودخانه از میان روستا، جاذبه‌های طبیعی زیبا و بافت مستعدتر برای جذب گردشگر نسبت به سایر روستاهای بخش هزارجریب، برای این منظور معرفی و انتخاب شد.


وی روند اجرای طرح هادی در روستاهای فریمک و زروم را بالای 60 درصد دانست و با بیان اینکه اعتبار آن از منابع ملی تآمین می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر روستاهای اشاره شده، 6 روستای دیگر بخش هزارجریب نیز در طرح هادی مطرح هستند که یا مانند روستاهای سوچلما، شیت و استخرپشت در ابتدای راه قرار دارند و یا مانند روستاهای پوروا، ولامده‌لائی و آکرد تا پایان سال شروع به کار می‌کنند.


محمدیان در پایان با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای نوع سنتی از طرح هادی در روستاهای بخش هزارجیریب، تاکید
کرد: از مزایای اصلی اجرای سنتی طرح هادی این است که در آن ساختمان  و در و دیواری خراب نمی‌شود، بلکه دیواره‌ها تعمیر و رنگ  می‌شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴