رئیس سازمان امور اراضی خبر داد

۳ هزار گزارش زمین‌خواری در ۷ روز

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷
کد مطلب : ۱۳۰۶۲۷
رئیس سازمان امور اراضی کشور از تشدید گزارش‌های مردم از زمین‌خواری پس از هشدار رهبری خبرداد.
۰
plusresetminus
۳ هزار گزارش زمین‌خواری در ۷ روز
به گزارش بلاغ، قباد افشار با بیان اینکه به‌طور هفتگی ۲ تا ۳هزار گزارش مردمی در حوزه تخلفات زمین از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ دریافت می‌شود و این گزارش‌ها پس از هشدارهای رهبری بیشتر شد، گفت: اکثر این گزارش‌ها‌ی  مردمی منجر به پیگیری و نتیجه می‌شود.

وی درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری از زمین‌خواری در کشور اظهار کرد: عزم دولت برای برخورد با تخلفات در حوزه زمین جدی است، به همین منظور در سال جاری ۳۰۰ گروه گشت در ۳۰۰ شهر کشور برقرار کردیم و سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارشهای  مردمی در این زمینه راه اندازی شده است.

رئیس سازمان امور اراضی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند خبرها و گزارش‌های خود در حوزه تخلفات حوزه زمین را به ما انتقال دهند، همچنین کسانی که می‌خواهند زمینی بخرند یا ساختمانی بسازند، می‌توانند در این زمینه مشاوره‌های رایگانی را از ما دریافت کنند تا بدون هماهنگی با دستگاه متولی ورود پیدا نکنند.

این مسئول گفت: در این مدت کوتاهی که سامانه ۱۳۱ راه‌اندازی شده است، اطلاعات خوبی به دست ما رسیده است به‌طوری که از این اطلاعات توانسته‌ایم بسیاری از عملیات خود را بر پایه گزارشهای  مردمی بگذاریم.وی اظهار کرد: نظارت مردمی خیلی بهتر و دقیق‌تر از خود دستگاه‌های دولتی در این زمینه است.

افشار اضافه کرد: بعد از راه اندازی این سامانه و دریافت گزارش‌های مردمی ما اطلاعاتی کسب کردیم که کمتر توسط ناظران و مأموران خود ما قابل دسترسی بود که این امر نشان می‌دهد مردم حساسیت بالایی نسبت به این تخلفات به‌ویژه بعد از رهنمود‌های مقام معظم رهبری داشته‌اند. افشار اضافه کرد: مردم و گروه‌های مردم‌ نهاد در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و اطلاعات خوبی برای ما می‌فرستند و از مردم در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: در چند روز گذشته سامانه ارتباطات مردمی استان فارس نیز راه‌اندازی شد تا این سامانه در تمام کشور در اختیار مردم برای دریافت گزارشات آنها باشد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴