تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۸۹۵۵۸
جوان کارآفرین گفت: در حال حاضر برای خودم و 4 نفر دیگر شغل ایجاد کردم و تنها درخواستی که از مسئولان دارم این است که برای معلولان شرایط اشتغال را فراهم کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، جوان کارآفرین معلول ساروی توانست نشان دهد که می‌تواند به نوبه خود، تحریم‌های دشمنان را بشکند و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی و تحقق فرمایشات رهبری به‌خوبی ایفا کند.

بهمن بهشتی جوان معلول جسمی‌حرکتی متولد 1361 و ساکن روستای سمندک ساری است، این جوان در گفت‎وگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: دوست داشتم در رشته کامپیوتر فعالیت کنم اما به‌دلیل برخی مشکلات نتوانستم موفق شوم.

بهشتی افزود: مدتی در تهران در یک مغازه اجاره‌ای کار کردم اما احساس کردم دخل‌وخرجم با هم جور درنمی‎آید.

جوان کارآفرین خاطرنشان کرد: 8 سال پیش، پس از بازنشستگی پدر و مادرم، تصمیم گرفتیم به شمال نقل مکان کنیم و باغ مرکباتی را در روستای سمندک ساری خریداری کردیم.

وی گفت: ابتدا خانه‌ای ساختیم و در آن ساکن شدیم و از آنجایی که مادرم بسیار به گل و گیاه علاقه‌مند بود شروع به پرورش گیاهان آپارتمانی کرد.

بهشتی ابراز کرد: در ابتدا چندان علاقه‌ای به پرورش گل‌وگیاه نداشتم اما وقتی جدیت مادم را دیدم، احساس کردم من هم می‌توانم بخشی از کار را به صورت مستقل اداره کنم و از نظر روحی روانی و اقتصادی نیز خودکفا شوم.

این جوان کارآفرین اذعان کرد: با مشاوره گرفتن از مشاوران، به این نتیجه و باور رسیدم که می‌توانم در پرورش درختچه‌های زینتی، به‌ویژه انواع کاج مانند کاج لاوسون و کاج کامیس و سدرس موفق باشم.

وی با بیان اینکه هفت سال کارم پرورش کاج است، اذعان کرد: سال اول به دلیل تجربه کمف 2 هزار تا از نهال‌های کاجم سوخت و از بین رفت اما ناامید نشدم و تلاشم را بیشتر کردم و با مشورت با دوستان و استفاده از اینترنت به اطلاعاتم در زمینه پرورش و نگهداری کاج اضافه کردم، در سال دوم و سوم نیز درآمد چندانی نداشتم اما باز هم به تلاشم افزودم تا توانستم علاوه بر تأمین همه هزینه‌ها، سود خوبی کسب کنم.

این جوان کارآفرین گفت: در حال حاضر برای خودم و 4 نفر دیگر شغل ایجاد کردم و تنها درخواستی که از مسئولان دارم این است که برای معلولان شرایط اشتغال را فراهم کنند و مرتب نگویند چون معلول هستید، شغلی برای شما نیست و شما نمی‌توانید، ما معلولان می‌خواهیم فقط ما را باور و از ما حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در چند نماشگاه گل‌وگیاه شرکت کرده و چندین لوح سپاس دریافت کرده‎ام، تصریح کرد: امسال سود خالص من از پرورش درختچه‌های زینتی کاج به بیش از 8 میلیون رسیده است و بازار فروش و خریداران را هم خودم پیدا می‎کنم؛ از طریق اینترنت، دوستان و ... .

بهشتی خلاقیتی که در کار پرورش کاج از خود نشان داد، این بود که از فضاها و فاصله‌های بین درختان مرکبات باغ برای نهال‌کاری و نشای کاج استفاده و در این زمینه هم از زمین استفاده بهینه کرد.

جوان کارآفرین حتی نیازمندان را نیز فراموش نکرده و با عضویت در انجمن خیریه مائده آسمانی مازندران، بخشی از درآمد خود را به این انجمن برای کمک به نیازمندان به‌ویژه جشن ازدواج معلولان اهدا می‌کند و عضو انجمن مهرورزان زمین پاک محیط زیست نیز هست.

روح‎انگیز طاهری، مادر بهمن بهشتی نیز در گفت‌وگو با بلاغ گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار گلدان گل مناسب هوای آزاد که شامل یاس هلندی، یوکا، ناندینا، جنی‌پرس، آگاو، انواع شمشاد، سدرس، نخل مرداب، پاپیتال، گل رز و انواع شمعدانی و گل‌های آپارتمانی مانند بنفشه آفریقایی، برگ بیدر، حسن یوسف، سیگلیتیوم، اینیش، کاکتوس، شفلراسانسوریا، کالانگوا و گندمی را پرورش داده و بیشتر آنها را برای فروش گذاشته است.

پدر بهمن در گفت‌وگو با بلاغ تصریح کرد: همه تلاش من و همسرم این است که فقط از دور مراقب بهمن باشیم تا او بتواند با اعتمادبه‌نفس بیشتر به کارش ادامه دهد و روی پای خودش بایستد.

وی نیز در پرورش مرکبات فعالیت می‌کند و بدون استفاده از کود و سم با هدف تولید مرکبات سالم، می‌خواهد به حفظ محیط زیست و کاهش بیماری‌هایی که عامل آن کود و سموم شیمیایی است، به جامعه خدمت کند.

این خانواده توانستند به کمک هم در حال حاضر با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان، مجتمع گل و گیاهی را در روستای زیبای سمندک در ساری راه‌اندازی کنند که علاقه‎مندان می‌توانند برای دیدن توانمندی‌های این جوان و خرید از این مجتمع به نشانی ساری - جاده فرح‌آباد - ورودی روستای دینک مراجعه کنند.

ناگفته نماند تنها دغدغه بهمن و خانواده‎اش این است که او تا پایه سوم راهنمایی تحصیل‌کرده و نتوانسته به‎دلیل استرسی که به او وارد می‎شده ادامه تحصیل دهد اما خداوند را شاکر هستند که فرزندشان توانسته تاکنون در زمینه شغلی موفق و نه تنها سر بار جامعه نباشد، در اقتصاد مقاومتی و با ایجاد اشتغال برای چند نفر، نقش خود را ایفا کند.

این خانواده فرزند پسر دیگری دارند که در رشته مکانیک سیالات در مقطع دکتری در کشور استرالیا مشغول ادامه تحصیل است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
راستی
سلام
درود بر پشکار شما همنوع گرامی . موفق و پایدار باشید
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷