تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۴۷۳۷۷
«اسبوکلا» روستایی از دیار مازیار در دهستان لفور و از توابع شهرستان سوادکوه است. این روستا پیش از احداث سد لفور بیش از ۱۲۰ خانوار جمعیت ثابت داشت. از سال ۱۳۷۶ و با احداث سد البرز (لفور) بسیاری از ساکنین «روستای اسبوکلا» نیز طی سال‌های گذشته به دلیل فروش اجباری زمین‌های کشاورزی و حتی مسکونی به قیمت بسیار ناچیز، به شهرهای مجاور مهاجرت کرده اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، «اسبوکلا» روستایی از دیار مازیار در دهستان لفور و از توابع شهرستان سوادکوه است.
این روستا پیش از احداث سد لفور بیش از ۱۲۰ خانوار جمعیت ثابت داشت. از سال ۱۳۷۶ و با احداث سد البرز (لفور) بسیاری از ساکنین «روستای اسبوکلا» نیز طی سال‌های گذشته به دلیل فروش اجباری زمین‌های کشاورزی و حتی مسکونی به قیمت بسیار ناچیز، به شهرهای مجاور مهاجرت کرده اند.
با وجود فشارهای زیاد برای تخلیه اجباری و حتی قطع شدن برق روستا، تعداد محدودی از ساکنین همچنان در روستا مانده‌اند و به شغل آبا و اجدادی خود مشغولند و بر این باورند که با توجه به عادت داشتن به زندگی سنتی قادر نخواهند بود در شهر زندگی کنند و برخی از اهالی روستا نیز در خصوص وعده های داده شده از سوی مسئولان برای اختصاص زمین های جایگزین، گلایه های جدی دارند. برخی از آن ها مهاجرت اجباری را به معنای آوارگی می‌دانند. با این همه این منطقه و مردمان آن نیازمند توجه بیشتری هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴