مردم روستای دانیال شهرستان عباس‌آباد نسبت به وقفی بودن زمین‌های این روستا با تجمعی اعتراض خود را اعلام کردند.
۲
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از دریاسر، روز چهارشنبه 13 آبان ماه در شهرستان عباس‌آباد، با حضور محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی، مردم روستای دانیال از وقفی بودن زمین‌های این روستا که حدود 800 هکتار بیان شده و مسئولان اداره اوقاف، وقفی بودن آن را اعلام کردند، با تجمع در مسجد جامع عباس‌آباد اعتراض خود را بیان کرده و از مسئولان ذی‌ربط خواستار رسیدگی این موضوع شدند.

در این رابطه خبرنگار دریاسر به گفت‌وگو با چند نفر از اهالی روستا پرداخت است، خانم زارعی یکی از اهالی روستای دانیال، گفت: این روستا در جوار امام زاده دانیال (ع) واقع شده و ما در آنجا خانه، باغ و زمین داریم و سال‌ها است در آن زندگی می‌کنیم اما اداره اوقاف مدعی شد که این زمین‌ها جزو زمین‌های وقفی است.

خانم گل‌کویی در گفت‌وگویی دیگر، اظهار کرد: من مدتی است که در این روستا مکانی خریداری کردم و در آنجا زندگی می کنم و به کار پرورش گل ‌و گیاه هم مشغول هستم، اکنون به ما می‌گویند غریب‌غربا.

یکی دیگر از اهالی روستا بیان کرد: با شغل کارگری، ملکی را در این روستا تهیه کردم و به سختی زندگی می گذرانیم، چرا باید مردم را سرگردان کنند.

سیدزین‌العابدین دانیالی از روستائیان دیگر در حضور معاون اجتماعی و وقوع جرم قوه قضائیه در مسجد جامع عباس‌آباد، بیان کرد: حدود 120 سال است خانواده ما مالک زمینی در این روستا هستند و با مراجعه برای مجوز برق و گاز و ... با مشکل برمی‎خوریم، اداره اوقاف می‎گوید با ما پیمان ببندید، اگر اداره اوقاف مدارکی دارد اثبات وضعیت کند، اداره اوقاف ادعا می‌کند که 800 هکتار ملک در این مکان توسط آقایی که واقف مشخص نیست و وقف‌نامه‌ای معلوم نیست وقف شده‌ است.

وی افزود: سازمان اوقاف حرف ما را نمی‌گیرد، ما همه مسلمانیم و تابع قانون هستیم و در آن ملک نماز می‌خوانیم و برای امام حسین (ع) خرج می‌کشیم، ما از این وضعیت خسته شدیم، از 7 سالگی تا اکنون که 74 سال دارم در اداره اوقاف برای رسیدگی به این موضوع رفت و آمد می‌کنم، به داد ما برسید.

در این دیدار فردی دیگر از اهالی این روستا، گفت: 50 سال پیش از تهران آمدم و در این روستا زمینی خریداری کردم و به پرورش کار گل و گیاه مشغول شدم، به‌عنوان گل‌کار نمونه استانی و نخستین چهره ماندگار کشور در زمینه گل و گیاه معرفی شدم و با مشکل وقفی بودن زمینم برخوردم، امیدوارم با پیگیری‌های لازم مراجعه قضایی، سرنوشت این زمین‌ها مشخص شود و مشکلات برطرف شود.

شمس‌الله شریعت نژاد نماینده مردم عباس‌آباد، تنکابن و رامسر در مجلس در گفت‌وگویی با حضور معاون اجتماعی و وقوع جرم قوه قضائیه راجع به این مشکل روستای دانیال، بیان کرد: این زمین‌ها زمین‌های اصلاحات ارضی و جنگلی و جلگه‌ای است که 46 سال پیش به مردم واگذار شد.

وی افزود: زمین‌های جنگلی جلگه‌ای که سند دارد چطور و چه‌کسی وقف کرده‌ است؟ چرا مردم را به چالش می‌کشانیم، در 200 سال پیش 10 خانه در روستای دانیال بود و همه دامدار بودند، این روستا حدود 900 هکتار زمین داشت؟ اکنون کدام روستا 900 هکتار زمین دارد؟ مالکش چه کسی بود که بخشید؟ با توجه به سند جنگلی جلگه‌ای و اگر سندی برای وقفی بودن آن وجود دارد، هر دو سند را دولت صادر کرده‌ است، فکر کنیم افرادی که امروز تجمع کردند درست می‌گویند و به دردشان رسیدگی کنیم.

الفت در دیدار با مردم در مسجد جامع عباس‌آباد، گفت: وقفی بودن این روستا با توجه به صدور حکم دادگاه به اثبات رسیده و سند آن وجود دارد ولی مثل همه احکام دیگر این حکم قابل اعتراض است و قابلیت دادرسی دارد، شما مجرای احقاق حق خود را دادگستری بدانید و حکم قانون را بپذیرید و نارضایتی را هم از مجرای قانون اعلام کنید.

وی با بیان اینکه تجمع شما غیرقانونی نیست، ادامه داد: تجمع اهالی روستای دانیال در مکان مقدس مسجد و در حضور مسئولان برای رسیدگی به این درخواست خوب است و بر من هم تکلیف شد که پیام شما را به رئیس قوه قضائیه انعکاس داده تا با دقت مضاعف این موضوع رسیدگی شود و شما هم این کار را در دادگستری ادامه دهید و منتظرحکم دادگاه باشید، اگر حقی باشد قطعاً به انجام می‌رسد.

در این دیدار یکی از اهالی روستا دانیال پیشنهاد کرد که جلسه‌ای با حضور اهالی روستا و مسئولان مربوطه برای رسیدگی این مشکل انجام شود، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی در پایان بیان کرد: نمایندگانی از طرف اهالی روستا انتخاب شوند و با مدارک و اطلاعات لازم روز پنج شنبه 14 آبان در مرکز استان حاضر شده تا با حضور مسئولان ذی‌ربط این موضوع رسیدگی شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴