کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور خود را این‌گونه انتخاب کنیم

28 خرداد 1400 ساعت 0:26

هدف اگر عدالت و حکومت اسلامی است، ملاک‌ها و شاخص‌ها نیز باید براین مبنا باشد. بنابراین، شاخص عدالت را باید از عین عدالت یعنی امیرالمومنین علی علیه‌السلام گرفت.


به گزارش بلاغ؛ تنها یک نمونه برای گرفتن ملاک از آقا و مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه‌السلام کافی است تا کسی را براین مبنا برگزینیم تا ان‌شاءالله کشوری عاری از فقر، فساد و تبعیض و نمونه‌ای از عدالت علوی را برخوردار شویم.
 
امام علی(ع) «عمرو ابن سلمه» را به حکومت اصفهان گماشت. روزی وی خراج و هدایا را به کوفه آورد در میان هدایا چند حلب عسل وجود داشت: ام‌کلثوم« دختر امام علی(ع) کسی را نزد عمرو فرستاد تا مقداری از عسل‌ها را برایش بیاورند. عمرو دو حلب عسل برای ام‌کلثوم فرستاد. وقتی امیرالمومنین(ع) در حال بررسی اموال بیت‌المال بودند، متوجه شدند که دو حلب عسل کم شده است. وقتی از عمرو دلیل آن راپرسید، عمرو پاسخ داد: دلیل آن را نپرسید من خود دو حلب عسل جایگزین می‌کنم. اما امیرالمومنین(ع) اصرار کردند که قضیه چه بوده؟. عمرو نیز ماجرا را تعریف کرد.
امام علی(ع) فوراً دستور دادند که آن دو حلب عسل را برگردانند. پس از بررسی معلوم شد که مقدار کمی از عسل‌ها خورده شده است. امام علی(ع) تجار عسل را فراخواندند تا بهای قسمت کم شده را محاسبه کنند. بهای آن حدود سه درهم شد. امام علی(ع) در پی ام‌کلثوم فرستادند تا سه درهم به بیت‌المال بپردازند. پس از آن عسل‌ها را بین مسلمانان تقسیم کردند. 
____________
1- طبقات المحدثین،ج 1، ص 279


کد مطلب: 452569

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/article/452569/رئیس-جمهور-خود-این-گونه-انتخاب-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com