تاریخ انتشارسه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۸۸۳۳۷
در روزهای گذشته فایل صوتی جلسه شورای اسلامی شهر بابل با شهردار در فضای مجازی منتشر که حاوی نکات قابل تاملی در خصوص جریانات سیاسی و مدیریت شهری بود و نارضایتی شهروندان بابلی را در پی داشت.
۰
plusresetminus
جلسات را به‌جای حل مشکلات، به‌سوی پرخاش و مشکل‌آفرینی پیش نبریم
به گزارش بلاغ،در روزهای اخیر یک فایل صوتی در فضای مجازی در سطح شهرستان بابل دست به دست می‌شود که شهروندان بابلی را شوکه کرده است.

در جایی که پایتخت شهدای شمالی کشور، زادگاه علمای برجسته، شهر اخلاق، فرهنگ و هنر به‌شمار می‌رود و در کنار آن روحیه‌جوانمردی پهلوانان و خیرینش زبان‌زد خاص و عام می‌باشد، شاهد بد رفتاری‌هایی از سوی برخی افراد که خود را نماینده عموم مردم شهر بهارنارنج می‌دانند هستیم.

در گذر روزهای پر التهاب انتخاباتی، که همه جریانات شهرستان را درگیر خود کرده بود، ایجاد این‌گونه تنش‌ها البته در شهری که جریان‌های سیاسی آن از فعالین استان و کشور به حساب می‌آیند، امری بعید نیست اما تا این حد بی‌پروایی در ارائه مطالب، بسیار نامطلوب است و حتما عواقب ناخوشایندی در پی خواهد داشت. پس نکات و سوالاتی را که در ذهن شهروندان بابلی نقش بسته است و به‌صورت فزاینده‌ای در فضای مجازی شاهد آن هستیم، را مطرح می‌کنیم تا شاید تلنگری باشد، البته حق پاسخگویی برای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل در این سایت خبری تحلیلی محفوظ است.

سوالات عمومی شهروندان بابلی:
  • هدف از برگزاری جشنواره بهار نارنج در سال‌های متعدد چه بود و رسالت اصلی این جشنواره چیست؟
  • لزوم برگزاری جشنواره در یک بازه زمانی خاص و حتما قبل از دیگر شهرهای مدعی استان برسر این نام چیست؟
  • آیا این است هذف و رسالت شما در هم‌نشینی‌های جلسات برای تصمیمات اساسی شهر بابل؟
  • آیا جشنواره به‌عنوان فرصتی فرهنگی، که باید آرامش و اعتلای فرهنگی مردم را فراهم آورد، اگر وسیله‌ای شود در دست برخی جریان‌ها و آرامش مردم را با درگیری در فضای مجازی برهم زند، ادامه این‌چنینی آن رواست؟!
  • اگر کسانی که داعیه فرهنگ و سخنرانی در این زمینه برای مردم شهر را دارند، خود نتوانند با یک گفتمان درست و سازنده، مسائل فرهنگی بابل را تصمیم‌گیری کنند، نباید برای مردم این شهر تاسف خورد؟!
  • مردم شهر مانده‌اند وظیفه اصلی اعضای شورای اسلامی شهر بابل چیست، نظارت یا دخالت در امور اجرایی؟
  • باید به زحمت‌کشان سال‌های گذشته جشنواره بهارنارنج خداقوت گفت و حق داد که به‌دنبال بهتر برگزار شدن آن باشند، ولی وقتی داشتید به شهردار رای می‌دادید باید احتمالا به استقلال در مدیریتش نیز رای داده باشید؟
  • باید‌‌ به مدیران و برگزارکنندگان سال‌های گذشته این جشنواره حق داد که دلشان برای زحمات گذشتگان بسوزد چون با اعتبار و اعتماد مردم در سال‌های ابتدایی جشنواره را برگزار کرده‌اند و حال که مشکلات مالی با مصوبه شورای شهر در بودجه سالانه برطرف شده بهتر نیست به دنبال نظارت بر عملکرد شهرداری باشند و در صورت لزوم از مجرای قانونی خود با تذکر کتبی و یا ...، که حق قانونی اعضای شوراست، عمل کنند؟
  • این جمله یکی دو عضو شورای شهر بابل مبنی بر اینکه مدیریت فرهنگی در شهرداری بابل جای تجربه نیست جمله درستی است، اما سوال اینجاست بعد از گذشت بیش از یک ماه از دادن حکم مسئولیت مدیر فرهنگی و ایجاد این معاونت و احیانا سازمان فرهنگی آیا شده اعضای شورا کتبا انتقاد خود را به شهردار در زمینه این انتخاب با ادله و معیارهای تعریف شده خود در شورا ارائه دهند و یا حتی چند گزینه هم در صورت لزوم در کنار این امر معرفی کنند که سابقه کارفرهنگی گسترده همراه با تحصیلات علمی در این زمینه داشته باشند، ضمنا باید توجه کرد که راه‌اندازی معاونت بااهمیت فرهنگی کار بسیار دشواری است و ظرف یک‌ماه، که مدیر جدید هنوز جوهر انتصابش خشک‌نشده، کار جشنواره به او محول شد، نمی‌توان به ارزیابی مدیر جدیدالانتصاب پرداخت که نه منطقی است و نه منصفانه.
  • آیا بد رفتاری اخلاقی با دیگر عضو شورا ولو اینکه عضو کمیسیون مربوطه نباشد و بخواهد به هر دلیل ممکن نظراتش را بدهد، زیبنده است ؟(واقعاً جای تاسف ندارد که با الفاظ کارتون‌های دهه شصت برادر مسلمان خود را مسخره کنید؟!)
  • سابقه سال‌های متعدد حضور در شورا برای برخی از اعضا از جمله رییس و نایب رییس شورا کجا قرار است به کار بیایید؟ درست است جلسه به صورت غیر قابل پیش‌بینی در آمده بود، ولی بهتر نبود کلا جلسه قطع می‌شد و تنفسی  داده می‌شد تا دوستان بر اعصاب خود تسلط بیشتری بیابند؟
  • فارغ از هرگونه تعلق خاطر مردم به مدیران، از اینکه شهردار بابل سرداری چون حسین بیزنی است برای شهروندان بابلی خوش آیند بود، چون تجربه‌های بزرگ مدیریتی در کارنامه وی دیده می‌شود و منتخب اعضای شورای شهر است، ولی این سوال از ایشان پرسیده می‌شود که آیا این نوع برخورد با اعضای شورا که در نهایت در مقام بالاتری با تکیه بر آرای مردمی قرار دارند، شایسته بود؟
  • بدور از تعصب خاصی، برخی از جملات حاضران در جلسه مبنی برداشتن فایل صوتی از شهردار و گفتگوهای وی ...، چرا این اسناد در جلسه‌ای با حضور شهردار، توضیحات و شواهد وی و یا اعضای شورا مطرح نشد و این‌گونه به عنوان برگ مثلا برنده در جلسه‌ای رسمی و به‌طور آشکار به رخ کشیده می‌شود؟
  • ترک جلسه توسط برخی از اعضای جلسه بدون اعلام خاتمه جلسه، کارهای خوبی نبود ولی در آن شرایط شاید زودتر باید این اتفاق می‌افتاد، اما چرا دقیقا بعد از نسبت دادن برخی گفته‌ها به افراد خاص؟
  • قسم یاد کردن مقام مسئول در شهرداری بابل برای به جریان انداختن پرونده تخلفات یکی از کارمندان شهرداری، که سابقا سرپرست شهرداری بود، جای تعجب دارد که چرا تا به آن روز به جریان نیفتاده بود.
  • باید به‌دنبال چراهایی بود که دلیل حضور و فعالیت برخی عناصر شهرداری و شورای شهر بصورت آشکارا در ستادهای تبلیغات انتخاباتی چیست؟
  • بهتر نیست با درایت شهردار هرچه زودتر تکلیف مدیریت روابط عمومی شهرداری مرکزی مشخص تا برخی از مصاحبه‌ها و پاسخ‌گویی‌ها به رسانه‌ها از سوی وی به عنوان سخنگو و یا مرجع اطلاع رسانی شهرداری ارائه شود تا برخی سوء تفاهمات پیش نیاید؟ البته پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها توسط مردم  مثبت ارزیابی می‌شود!
  • جدای از سوال ریاست شورا مبنی بر اینکه اگر این جشنواره برگزار نشود، چه اتفاقی می‌افتد که خود دارای بار مثبت و منفی است، اما سوال اصلی این است که واقعا مشکل شهر بابل فقط برگزاری این جشنواره است؟
  • آیا واقعا اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بابل، برای سایر مشکلات اصلی این شهر مانند ترافیک، معضل آشغال و پسماند، مشکلات عمرانی شهر این‌گونه برخورد کرده و می‌کنند و آیا واقعا حساسیت ایجاد شده فقط و فقط دغدغه فرهنگی و هنری شهر است؟
  • و کنایه‌ای به دوستان: پیشنهاد می‌شود در جلسات شورا با توجه به صداهای ناخوش آیند ظروف شیشه‌ای و استکان به جهت آنکه اینها اموال عمومی و از پول عوارض مردم خریداری شده، جمع‌آوری شود تا خدای نکرده خسارتی ناشی از شکستن و یا پرتاب کردن شامل جان اعضای شورا و اموال شورای شهر و در واقع مردم نگردد.( سابقه این کار در شورای شهر سال‌های گذشته وجود دارد)، پیشنهاد جایگزینی ظروف یکبار مصرف می‌شود!.

در پایان خاطر نشان می‌سازیم که شنیده‌های فایل صوتی حرف‌های ناگفته بسیاری دارد که دیگر در این مجال و بنا به مصالح قانونی نمی‌توان آن‌ها را بازگو کرد، اما بدانید و آگاه باشید مردم شهرتان مستوجب چنین برخوردی از سوی مسئولانشان در جلسات نیستند.

و کلام آخر: فارغ از بهانه‌ای به نام جشنواره بهارنارنج، این عزیزان چه پاسخی برای پرسش‌های شهروندان بابلی دارند؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷