تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۸۳۲۷۰
دولت چین همواره بیم آن را داشته که ابزارهای مبتنی بر iOS باعث درز اسرار دولتی آن کشور به بیرون شده و امنیت مصرف کنندگانش را تضعیف نمایند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرده که برای از دست ندادن بازار بزرگ چین و آسوده کردن خیال مقامات آن کشور مجوزهای لازم برای بررسی آی فون و آی پد را به چشم بادامی ها می دهد.

چینی ها با انجام این بازرسی ها می توانند به دنبال دسترسی Backdoor به داده های دولتی و خصوصی بگردند. در جریان ملاقاتی که سال گذشته میان تیم کوک و لو وی مدیر دفتر ملی اطلاعات اینترنتی چین برگزار شد، موضوع امنیت دستگاه های ساخت اپل از جمله ساعت هوشمند آن به میان آمد.

تیم کوک هم اظهار داشت که محصولات شرکت متبوعش فاقد بک دور برای گردآوری اطلاعات از سوی دولت ها و یا شرکت های ثالث هستند.

از آن سو، آقای لو نیز درخواست کرد که کوک برای اثبات درستی گفته هایش، امکان انجام بازرسی های امنیتی از محصولات اپل را برای چین فراهم آورد.

احتمالا مدیر اپل هم با شنیدن درخواست یاد شده به این نتیجه رسیده که راهی جز تسلیم شدن در برابر خواست چشم بادامی ها را ندارد.

گفتنی است که اپل در نظر دارد تا پیش از ۱۹ فوریه (یعنی آغاز سال جدید چینی) ۵ فروشگاه جدید را در این کشور افتتاح کند که همین امروز یکی از آنها گشایش یافت.

همچنین این شرکت سهم خود از بازار چین را از میزان ۶ درصد در سال گذشته میلادی به ۱۲ درصد در سال جدید رسانده که این نشان دهنده تلاش زیاد مدیران اپل برای حفظ بزرگ ترین بازار اسمارت فون دنیاست./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴