تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۸۳۵۳۱
طب سنتی ایران "حفظ سلامتی" را به طور عمده در عبارت "تنظیم روش زندگی و ۶ اصل ضروری مطابق مزاج و خصوصیات ذاتی فرد" خلاصه می‎شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، طب سنتی ایران "حفظ سلامتی" را به طور عمده در عبارت "تنظیم روش زندگی و 6 اصل ضروری مطابق مزاج و خصوصیات ذاتی فرد" خلاصه می‎شود.

روش زندگی صحیح همراه با سلامتی

1.عواطف و هیجانات خود را سرکوب نکنید, آنها را با نزدیکان و دوستان شفیق در میان بگذارید.

2.حتماً به اندازه کافی فعالیت جسمی داشته باشید. پیاده روی و سایر ورزش‎های مورد علاقه را فراموش نکنید معمولا در سنین بالا بهترین فعالیت جسمی, پیاده‎روی است؛ اصل مهم تناسب را فراموش نکنید. نشانه رعایت این اصل, تغییرات اندک و با شیب ملایم وزن چس از 25 سالگی است البته فراموش نشود که بهترین زمان ورزش 2 ساعت پس از صرف غذاست چرا که ورزش بلافاصله پس از غذا موجب بیماری می‎شود.

3. فقط وقتی که گرسنه شدید غذا خورده شود. به گفته محسن ناصری مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد؛ مصرف غذا هنگامی که غذای قبلی هضم نشده, عامل رخت بر بستن سلامتی است. "پُرخوری" به دستگاه گوارش صدمه می‎زند و بدن را از مواد زائد می‎شود؛ آن وقت است که خستگی, سنگینی و کسالت ایجاد می‎شود.

4.به اندازه کافی از مایعات استفاده شود ولی بدون تمایل آب خورده نشود؛ آب بهترین نوشیدنی است.

5.زنان در دوران قاعدگی و یک ماه پس از زایمان از قرار گرفتن در محیط‎ سرد و مصرف غذاهای سرد پرهیز کنند. استراحت کافی داشته باشند و از اضطراب بپرهیزند.

6.نگرانی, خشم و هیجان بیش از اندازه نداشته باشید.

7.ادرار و مدفوع خود را نگه ندارید چرا که زمینه ساز یبوست و عفونت‎های ادراری در کودکان است. همچنین، تعریق کافی برای سلامتی مفید است./آ

 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما