پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا؛

اشتاین‌مایر:در ساعات سرنوشت‌ساز قرار داریم

تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۵۹۳۸۵
وزیر خارجه آلمان روز شنبه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در وین گفت مذاکرات در لحظات سرنوشت‌ساز قرار دارد.
۰
plusresetminus
بلاغ-«فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای به وین پایتخت اتریش سفر کرده، روز شنبه گفت طرفین در لحظات سرنوشت‌ساز قرار دارند

آقای اشتاین‌مایر که پس از دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «در آخر هفته و ساعات سرنوشت‌ساز (مذاکرات) قرار داریم.»

وی امروز پس از ورود به وین هم گفته بود: «ایران باید بپذیرد که هیچ‌ راهی برای بازگشت به مسیر تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد. این هدف مذاکرات و معیار حصول توافق در مذاکرات است.»

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه جهان 10 سال در انتظار رسیدن به وضعیت کنونی بوده، افزود: «اینکه آیا می‌توان به توافق رسید یا نه، سوالی است که فعلا بی‌پاسخ است. باید منتظر بمانیم و ببینم که مذاکرات در روزهای آتی چطور پیش می‌رود.»

اشتاین‌مایر که ظهر امروز وارد وین شد، قرار است پس از اتمام دیدار با کری، دیداری دوجانبه با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران داشته باشد. آلمان تا دیروز در سطح معاون وزیر در مذاکرات حضور داشت و این اولین دیدار دوجانبه وزیران ایران و آلمان در این دور از گفت‌وگوها خواهد بود.

بنا بر برنامه اعلام‌شده، امشب برای چهارمین بار نشستی سه‌جانبه با حضور کری، ظریف و «کاترین اشتون» هماهنگ‌کننده گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) برگزار می‌شود. پیش از این دیدار نشستی در سطح کارشناسی میان نمایندگان ایران و آمریکا و با شرکت «هلگا اشمید» معاون خانم اشتون برگزار می‌شود.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور از هفته گذشته در حالی آغاز شد که طرفین برای رسیدن به توافق جامع تنها تا روز سوم آذر (24 نوامبر) زمان دارند./ع

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴