تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۸۳۹۱۹
برای استفاده از مزایای بیمه سلامت در خدمات بستری و پاراکلینیکی، باید دفترچه بیمه سلامت تأیید شود که همین امر باعث سرگردانی بسیاری از بیماران در بیمارستان‎ها شده است.
۰
plusresetminus
بیمه سلامت و زیرپا گذاشتن ارزش و احترام بیماران مازندرانی
به گزارش بلاغ، کیاپرس نوشت: بیمارانی که از دفترچه بیمه سلامت استفاده می‌کنند برای استفاده از مزایای آن در خدمات بستری و پاراکلینیکی، دفترچه و پرونده آنان باید به تأیید بیمه سلامت برسد.

بیمه سلامت در استان مازندران و در همه استان‌ها برای رفاه حال بیمارانی که در بیمارستان‎ها بستری می‎شوند، کارشناسانی را در بیمارستان‎ها مستقر تا با رویت دفترچه و پرونده بیمار نسبت به تأیید آنچه که در پرونده آمده با مشخصات بیمه‎شده اقدام کنند.

بیمارانی که ماهانه از حقوق آنها بابت خدمات بیمه‎ای کسر و به حساب بیمه واریز می‎شود تا در شرایط بیماری و مراجعه به بیمارستان، بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

مفهوم ارباب رجوع در این موضوع کاملاً پیداست، بیمه شده‌ها هزینه‌ای را برای روز مبادا به بیمه پرداخت می‌کنند تا سازمان بیمه‌گر خدمات خود را به بیمه‌شونده در موقع لزوم و آنچه که در قانون آمده ارائه کند.

و اما این مقدمه به‎خاطر این نوشته شده که در برخی موارد بیمه سلامت خود را ارباب می‎داند و بیمار باید به دنبال آنان با التماس برای درخواست تأیید ارائه خدمات درمانی راه برود و اگر در مواردی پرونده بیمار به هر دلیلی حتی نبودن کارشناس بیمه مورد تأیید قرار نگرفته و ممهور به مهر بیمه سلامت نشود، باید بیمار در زمان به‎صورت آزاد هزینه را پرداخت کند.

موارد زیادی دیده شد که بیماران به‎خاطر تأیید دفترچه بیمه سلامت با برخورد نامناسب برخی کارشناسان روبرو بودند.

البته در روزهای تعطیل نیز بعضی مواقع مشکلاتی به‌وجود می‌آید ولی نبود کارشناس، آن‎هم در روز غیر تعطیل به‌خاطر حضور در کنفرانس موضوع جالبی بود که وادار به نگارش این مطلب شدم.

روز دوشنبه در حالی که برای بیماری خودم به بیمارستان امام (ره) ساری مراجعه کردم، با تجمع چندین همراه بیمار جلوی اتاق کارشناسان روبرو شده و برخورد عجیبی را هم مشاهده کردم.

بیماران چشم‌انتظار کارشناسان بیمه بودند و ظاهراً کارشناسان در همایشی در شهرستان آمل بسر می‌بردند؛ پیرمردی می‌گفت من هزینه آزاد برای ترخیص بیمار را ندارم و در صورت تأیید نشدن دفترچه‌ام باید هزینه آزاد پرداخت کنم و به‌خاطر این موضوع اشک در چشمانش جمع شده بود.

بیماری دیگری نیز عصبانی بود از اینکه زمان زیادی برای تأیید دفترچه بیمه پشت در اتاق کارشناسان گذرانده است.

کارشناس بیمه تأمین اجتماعی هم که پس از مدتی درب اتاق کارشناسان را با کلید خود گشوده بود، با منت فراوان می‎گفت: من هم باید در همایش بودم ولی به‌خاطر بیماران و با اختیار خودم در این بیمارستان حضور پیدا کردم.

با پیگیری‌های به‌عمل آمده، مدیرکل بیمه سلامت مثل همیشه پاسخگو نبود و تماسی که با مسئول روابط عمومی وی داشتم، او نیز در همان همایش حضور داشت و این تماس هم به‎علت سر و صدای همایش به جایی نرسید، به‌هرحال با تلاش زیاد هماهنگی انجام شد و در نهایت کارشناس بیمه دیگری به بیمارستان امام (ره) ساری گسیل شد و مشکل بیماران حل شد.

سوال اینجاست که اگر بیماران کسی را برای پیگیری نداشتند، چقدر باید منتظر می‌ماندند.

آیا زمانی که کارشناسان به هر دلیلی نتوانند در محل کار خود حضور یابند، نباید جایگزینی داشته باشند.

اینجاست که باید اداره‎کل بیمه سلامت استان مازندران یک بار دیگر مفهوم تکریم ارباب رجوع را مرور کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴