کارنامه قابل دفاع برزیلی تازه وارد؛

ذخیره طلایی خزر در تور پرسپولیس +جدول عملکرد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۸۳۷۳۹
گابریل که کارنامه نسبتاً خوبی دارد پیش از آمدن به تهران در سطوح مختلف فوتبال باشگاهی برزیل و البته لیگ برتر فوتبال آذربایجان تجربه کسب کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پرسپولیس با "فرناندو گابریل ووگادو" هافبک 26 ساله برزیلی قرارداد بست تا در ادامه فصل جاری لیگ برتر و از ابتدای لیگ قهرمانان آسیا این هافبک باتجربه را در ترکیب خود ببیند. خرید جدید پرسپولیس روی کاغذ کارنامه نسبتاً قابل قبولی دارد. گابریل پیش از آمدن به تهران در سطوح مختلف فوتبال باشگاهی برزیل و البته لیگ برتر فوتبال آذربایجان تجربه کسب کرده که می توان به تفکیک آنها را مورد بررسی قرار داد.

** گل زدن به آزال

 گابریل امسال برای نخستین بار از فوتبال برزیل خارج شد تا برای تیم "خزر لنکران" در لیگ برتر آذربایجان توپ بزند. وی برای تیم آذربایجانی در 12 دیدار به میدان رفت آن هم در شرایطی که 11 بار در ترکیب اصلی قرار نگرفت. اما هافبک برزیلی به تعویض طلایی و تاثیرگذار تیمش تبدیل شد. فرناندو در آخرین بازی خود برای لنکران از دقیقه 46 برابر آزال وارد زمین شد (جمعه 21 آذر) و در دقیقه 60 گل تساوی بازی را وارد دروازه حریف کرد تا با خاطره‌ای خوش از لیگ برتر آذربایجان جدا شود.

جالب اینکه گابریل در دیدار برابر اینتر باکو هم از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد تا در دقیقه 93 گل تیمش را وارد دروازه حریف بکند، هر چند که لنکرانی‌ها 3-1 نتیجه نهایی را در دیدار پنج شنبه 29 آبان خود واگذار کردند.

خرید جدید پرسپولیس پیش از زدن این دو گل یک بار هم در دقیقه 26 بازی با سوگامیت دروازه این تیم را گشوده بود تا به عنوان یک هافبک تعویضی آماری قابل قبول را از خود بر جای بگذارد، خصوصا که تنها 244 دقیقه فرصت بازی برای خزر لنکران را پیدا کرده بود.

** هر 267 دقیقه یک لبخند
به گزارش مشرق، گابریل در 7496 دقیقه بازی در 4 سال اخیر 28 گل به ثمر رسانده است. زدن 1 گل در هر 267 دقیقه آمار قابل قبولی برای خرید جدید پرسپولیس به حساب می آید.
فرناندو بهترین فصل فوتبالی خود را در سال 2012 پشت سر گذاشت؛ این بازیکن برای براگانتینو در 21 دیدار به میدان آمد در شرایطی که 18 مرتبه به ترکیب اصلی این تیم درلیگ سائوپائولو راه پیدا کرده بود. وی 6 گل هم زد که در نوع خود قابل تقدیر بود. هرچند وی در سری B این فصل نیز برای همین تیم در 21 بازی 5 گل به ثمر رسانده بود.

این هافبک در دیدار با گرمیو کاتاندوونسه هت تریک کرد تا یکشنبه 7 اسفند 90 را به خوبی به خاطراتش بسپارد. ووگادو آن فصل به سائوپائولو میراسول و ایتوئانو هم گل زد. جالب اینکه گلش به ایتوئائو سبب شد تا چند روز بعد راهی این تیم شود.

جدول عملکرد خرید جدید پرسپولیس در 4 سال اخیر

ذخیره طلایی خزر در تور پرسپولیس
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴