تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۷۶۳۷۷
در اعتراض به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر گروهی از فعالان اجتماعی در اندونزی با برپایی تجمع مقابل سفارت سعودی در جاکارتا خواستار آزادی ایشان شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،گروهی از شیعیان و فعالان در جاکارتا پایتخت اندونزی روز گذشته در اعتراض به صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر تجمع کردند.

معترضان اندونزیایی با حضور در خیابان‌های جاکارتا به سمت سفارت عربستان سعودی در این شهر حرکت کرده و به سیاست‌های سعودی‌ها در زندانی کردن و حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع که تصاویری از شیخ نمر و تابلونوشته‌هایی در حمایت از زندانیان سیاسی عربستان در دست داشتند ضمن سردادن شعارهایی علیه آل سعود خواستار آزادی آنان شدند.

دادگاه سعودی آیت‌الله نمر را به جرم ایجاد اختلال در امنیت سلطنت عربستان به دلیل سخنرانی‌های ضد حکومتی، دستگیر و به اعدام محکوم کرده است.

حبس این روحانی شیعه عربستانی که در شهر قطیف در سال ۲۰۱۲ دستگیر شد، خشم بسیاری از مردم عربستان برانگیخت که به موجب آن راهپیمایی‌های ضد دولتی در این کشور به وقوع پیوست.

سازمان حقوق بشری بین‌المللی نیز بار‌ها حکومت سعودی را به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق بشر در این کشور مورد نقد قرار دادند. به گفته این سازمان‌ها عربستان سعودی همواره از سیاست‌های سرکوب کننده و خفقان آلود علیه آزادی بیان استفاده کرده است.

منبع : ابنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲