تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۵۹۲۲۲
به گفته محققان دانشگاه کلمبیا و کارولینای جنوبی، کمبود خواب در دوران بلوغ وزن را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به چاقی را بیشتر می‌کند.
۰
plusresetminus
بلاغ- کمبود خواب در دوران بلوغ وزن را افزایش می‌دهد، خطر ابتلا به چاقی را بیشتر می‌کند و کاهش چند کیلو وزن بسیار سخت است.

محققان دانشگاه کلمبیا و کارولینای شمالی، مطالعه‌ای بر روی خواب 10 هزار نوجوان و بزرگسال جوان داشتند، در این مطالعه آنها دو معیار را بررسی کردند: مدت زمان متوسط خواب افراد 16 ساله و چربی بدن افراد 21 ساله بررسی شد.

محققان طی تحقیقاتی که 5 سال متوالی ادامه داشت، در ابتدا خواب شبانه نوجوانانی را بررسی کردند که بین 5 تا 6 ساعت یا حتی کمتر بود؛ این افراد در مقایسه با کسانی که 8 ساعت می‌خوابیدند، کمبود خواب داشتند که منجر به افزایش 20 درصد چاقی شده بود.

به گفته محققان این نوجوانان زمان زیادی صرف تماشای تلویزیون می‌کنند و زمان زیادی را به بطالت می‌گذرانند که باعث  کمبود خواب، خواب آلودگی و خستگی آنها در طول روز، تغییر اشتها و ترویج رفتارهای غذایی ناسالم مانند سریع غذا خوردن، خوردن غذاهایی مانند فست فودها و خوردن موادقندی می‌شود که به نوبه خود خواب را مختل می‌کنند و تمام این عوامل موجب چاقی آنها می‌شود. 

پیام به والدین:

والدین باید خواب فرزندان خود را از زمان کودکی تنظیم کنند و یک خواب سالم را به آنان آموزش دهند زیرا کمبود خواب در نوجوانی باعث افزایش وزن می‌شود و کاهش چند کیلو وزن اضافی در آینده بسیار دشوار است./آ

 

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴