تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۵۶۲۶۰
محمدعلی قمی اویلی با اشاره به اینکه سرعت گیر غیر استاندارد خود منجر به حادثه می‌شود ، اظهار کرد: لازم است در اسرع وقت این موضوع در اولویت کاری قرار گرفته و نسبت به رفع این این مشکل اقدام شود.
۰
plusresetminus
سرعت‌ گیرهای غیر استاندارد علل برخی حوادث در نوشهر
به گزارش خبرنگار بلاغ از نوشهر، محمدعلی قمی اویلی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان، با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه اظهار داشت: عدم رعایت و فرهنگ ترافیک سبب افزایش مشکلات، حوادث و سوانح رانندگی می شود.

وی به حجم کم سابقه ترافیک ناشی از سفرهای تابستانه در شهرستان گردشگرپذیر نوشهر اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش حجم ترافیک و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نباید مسبب بروز مشکلات
و اختلال در روند زندگی روزمره شهروندان شود.

محمدعلی قمی اویلی با تاکید بر ساماندهی سرویس مدارس و تردد وسایل نقلیه در سطح شهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، افزود: باید تمهیدات ویژه ای برای تسهیل در تردد و عبور و مرور اتخاذ شود، رعایت مسائل ایمنی و کاهش ترافیک، آسایش و امنیت شهر و سلامت دوران تحصیل دانش آموزان را به همراه دارد.

این مسئول خواستار نظارت جدی تر پلیس راهور در بعدازظهر به مانند صبح در حوزه شهری شد و تصریح کرد: بحث فرهنگ ترافیک، استفاده از خودرو و ظرفیت خیابان هنوز برای عده ای ملکه ذهن نشده است، در صورتی که رعایت این نکات خود می تواند در کاهش
ترافیک تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در نوشهر با بیان اینکه لغزندگی خیابان ها در معابر درون و برون شهری با شروع فصل پاییز افزایش می یابد، اذعان داشت: باید علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده از سوی پلیس راهور در نقاط حادثه خیز نصب شود.

وی ادامه داد: در منطقه کجور نیز به علت کوهستانی بودن با شروع فصل سرما، احتمال بارش برف و لغزنده شدن جاده ها افزایش می یابد که باید نسبت به ایمن سازی جاده ها و نصب گاردیل ها توجه ویژه ای صورت گیرد.

قمی اویلی به اقدامات صورت گرفته در حوزه کنترل سرعت اشاره و عنوان داشت: به دلیل عدم رعایت قوانین از سوی رانندگان و عدم آشنایی با فرهنگ ترافیک،
مجبور به انجام اقدامات فیزیکی در جهت کنترل سرعت به مانند نصب سرعت گیر و آرام ساز هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرعت گیر غیر استاندارد خود منجر به حادثه می شود، اظهار کرد: سرعت گیر را در مناطق برون شهری توصیه نمی کنیم، اما سرعت گیر و آرام ساز استاندارد به جهت اینکه هشداری در جهت کنترل سرعت باشد، نیاز است که شهرداران، بخشداران و پلیس راهور نسبت به این موضوع اقدام کنند.

این مسئول مصوبات جلسه شورای ترافیک را لازم الاجرا دانست و ادامه داد: برخی مصوبات اجرا نشده سبب مراجعات مکرر می شود که این مراجعات مکرر به یک مجموعه سبب سردرگمی مردم می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰