تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۵۶۳۵۰
۰
plusresetminus
سه دلیل عمده سکوت غرب در قبال حکم اعدام شیخ نمر
بلاغ-اگر نخواهیم به نقض حقوق بشر از سوی غرب و متحدانش و همچنین موضع گیری آنها در برابر کشورهایی که این اعمال را انجام می دهند در این یادداشت بپردازیم، می توانیم ۳ دلیل عمده در پی اعلام حکم اعدام از سوی اعراب برای این شیخ مبارز و سکوت غرب در قابل آن را برشماریم و همچنین به این موضوع پرداختیم که نوع دیپلماسی کشورمان نیز باید در قابل این رفتار غربی ها چگونه باشد.

۱. سکوت امروز غرب در برابر خاندان آل سعود از ترس از دست دادان بزرگترین متحد این منطقه است، اگر از بعد اقتصادی نیز به این منطقه نگاه کنیم به دلیل آنکه عربستان تا حدود بسیار زیادی می تواند در صورت تحریم تمام عیار نفتی ایران در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسد، کمبود و جای خالی بشکه های نفتی کشورمان را در بازارهای جهانی برای غرب جبران کند هرگز نمی خواهد این غرب زده به ظاهر مسلمان را از دست بدهد.

۲. شاید مهمترین دلیل آن نیز ایجاد اختلاف و تفرقه بین وحدت شیعه و سنی باشد تا بدین وسیله و البته به دنبال تحرکات بسیار خطرناکی که از سوی گروهک تروریستی منطقه یعنی داعش صورت می پذیرد فضای ناامنی را در غرب آسیا ایجاد کند.

۳. دلیل دیگر این بی اعتنایی غرب و سکوتشان شاید جمهوری اسلامی ایران باشد، نظامی که همواره در برابر ناحقی ها و بی عدالتی ها سکوت نکرد و خود را به هیچ منافعی نفروخت، شاید بدین ترتیب غرب تیر کمان خود را به سمت کشورمان بکشاند و ایران را که حمایت کننده از موج بیداری اسلامی است مقصر اصلی اجرای این حکم برای شیعیان عربستان و جهان بنماید و ما را در برابر فشارهای افکار عمومی قرار دهد.

اما آنچه که بسیار برای کشورمان حائز اهمیت اعتراض به این حکم صادره از سوی تمامی شخصیت ها و مردم شیعه ایران اسلامی است، درواقع مخالفت و عدم پذیرش این حکم، اعتراض به سیاست های غرب و به خصوص آمریکا در منطقه است و به نوعی با نوع سیاست و مواضع غرب مخالفت می شود.

دستگاه دیپلماسی کشور هم باید در این امتحان برون مرزی موفق و با اقتدار عمل کند و تمام تلاش خود را برای عدم اجرای این حکم به عمل آرود، نباید تمامی نگاه ما هسته ای محور باشد، درست است که مقام معظم رهبری همواره خواهان حمایت از دولت تدبیر هستند اما ایشان در چندین سخنرانی خود به وضوح از توافق با غرب خوشبین نبودند، در واقع این موضوع نشان می دهد که اگر دولت می خواهد تمام تلاش و فکر خود را معطوف به این مذاکرات کند قطعا نتیجه چیز دیگری خواهد بود، به همین دلیل در مناسبت های فراملی قطعا باید نگاه تغییر کند و ایران اسلامی بر سر منافعی که به هیچ قیمتی فروختنی و چانه زدنی نیست محکم بایستد، شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان و از عدالتخواهان مکتب اسلامی است که همواره بر خفقان و غرب گرا بودن خاندان آل سعود تاکید داشته است و در این موضوع نیز به جهت همسو بودن با سیاست های ملی منطقه ای مان دولت بویژه وزارت خارجه باید با استراتژی بهتری وارد میدان عمل شود و به محکوم نمودن خالی بسنده نکند.

به هر حال آنچه که مسلم و مشخص است بیداری اسلامی در حال صدور به تمام جهان و به ویژه در میان مسلمانان می باشد و اگر این حکم وحشیانه عملی گردد قطعا به گسترش این موج در میان آزادی خواهان جهان سرعت بیشتری خواهد بخشید و آنچه برای چنین افرادی باقی خواهد ماند جز روسیاهی نخواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴