تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۷۶۲۲۲
کربلایی محمد می‌گوید: در طول مسیر موکب‌های فراوانی بود که به صورت شبانه‌روزی به زوار حسینی خدمات‌دهی می‌کردند و هر شهروند عراقی‌ هم به اندازه بضاعت خود پذیرایی می‌کرد.
۰
plusresetminus
همه با تمام توان برای پذیرایی از زائران آمده بودند/دستمال با ارزش عراقی‌ها
به گزارش بلاغ به نقل از عنقانیوز گلوگاه، «کربلایی محمد محمودجانلو» زائر پیاده اربعین از حال و هوای اجتماع عظیم شیعیان می‌گوید: پیاده روی امسال با سال‌های قبل تفاوت معناداری داشت و آن هم حضور تروریست‌های افراطی تکفیری و داعش در کشور عراق بود.

با اینکه تروریست‌ها با حضور در عراق و منعکس کردن جنایات وحشیانه خود قصد ترساندن زائران حسینی را داشتند اما زهی خیال باطل، امسال شیعیان جهان اسلام با حضور بی‌سابقه خود در حماسه پیاده روی نجف به کربلا، قدرت و همبستگی شیعه را به رخ دشمنان اسلام کشیدند.

تنها چیزی که در راه عشق و دستیابی به معشوق معنی ندارد، سختی است، تروریست‌ها زائران حسینی را تهدید به کشتن کردند، غافل از اینکه شیعه، کشته شدن در راه امام حسین(ع) را سعادت می‌داند.

وی به نکات عجیبی که در طول سفر مشاهده کرد اشاره می‌کند و می‌گوید: این مسافت طولانی برای کسانی که سالم بودند کمی‌ مشکل بود اما دیدن افراد معلولی که با عصا راه می‌رفتند و حضور پیرزن و پیرمردها عجیب بود.

http://www.anghanews.ir/wp-content/uploads/2014/12/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%DB%B1%DB%B2%DB%B9%DB%B3.jpg

با وجود سالخوردگی، با در دست داشتن بیرق یا حسین و یا اباالفضل، مسیر پیاده‌روی را جلوه خاصی می‌دادند و در پاسخ به کسانی که از آنها می‌پرسیدند این پیاده‌روی برای شما مشکل نیست؟ می‌گفتند: ما پرچم را حمل نمی‌کنیم بلکه این پرچم یاحسین(ع) است که ما را به سمت حرم مولای‌مان می‌کشاند.

کربلایی محمد می‌گوید: در طول مسیر موکب‌های فراوانی بود که به صورت شبانه‌روزی به زوار حسینی خدمات‌دهی می‌کردند و هر شهروند عراقی‌ هم به اندازه بضاعت خود پذیرایی می‌کرد، یکی مصدومان را مداوا می‌کرد، دیگری عضلات گرفته زائران را ماساژ می‌داد، یکی با گرفتن سینی بر سر خود در مسیر خرما پخش می‌کرد، دیگری با دستمال کاغذی عرق زوار را به عنوان تبرک پاک می‌کرد.

وقتی از آنها سوال می‌کردیم که چرا این دستمال‌ها را به صورت زوار می‌کشید، در جواب می‌گفتند: عرقی که در راه امام حسین(ع) ریخته شود، شفابخش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما