تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۷۴۰۲۶
برگزاری چندین‌باره همایش‌های درون‌گروهی اصلاح‌طلبان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی استان این نکته را به اذهان متبادر می‌کند که آیا این دانشگاه تبدیل به مکانی برای میتینگ‌های سیاسی شده است؟
۱
plusresetminus
آیا دانشگاه علوم پزشکی مازندران باشگاه سیاسی است؟!/سوء استفاده یک جریان و تسامح و تساهل برخی مدیران
به گزارش بلاغ، در شرایطی که دانشگاه باید محلی برای هم‌اندیشی و بلوغ اندیشه‌های اجتماعی و سیاسی کشور باشد، برخی گروه‌های سیاسی با سوء استفاده از فضای کنونی که توأم با تسامح و تساهل برخی مدیران استان مازندران است، دانشگاه را به باشگاه سیاسی تبدیل کرده اند.

آنچه در بیانات مقام معظم رهبری مشهود است و به صراحت نیز بیان شده، افزایش بینش سیاسی و ارتقای قدرت تحلیل مسائل سیاسی است نه تبدیل شدن دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی.

دانشگاه‌ها محل تضارب آراء با جایگاهی برای نظریه‌پردازی و فعالیت‌های علمی هستند، اما حضور جریان‌های خاص سیاسی موجب بروز آسیب‌های جدی به رسالت‌ها و وظایف تاریخی دانشگاه‌ها به ویژه در مازندران می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای چندمین بار است که میزبانی همایش‌های حزبی و درون‌گروهی اصلاح‌طلبان را برعهده می‌گیرد.

به دوستان دانشگاهی توصیه می‌کنیم مکان مقدسی مانند دانشگاه را نباید به محلی برای کشمکش‌های سیاسی تبدیل کرد.

حضور طیف‌های مختلف سیاسی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است، اما اینکه تنها یک طیف خاص در آن حضور یابد و به تک‌خوانی بپردازد و رسالت سیاسی دانشجو را به انحراف ببرد، مغایر سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی ما است.

طیفی که امروز تلاش دارد به هر بهانه‌ای به محیط دانشگاهی راه پیدا کند، برای حضور در جمع نخبگان دانشگاهی و القای برخی موهومات نیز تلاش می‌کند.

به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی توصیه می‌شود از تبدیل این مجموعه علمی به باشگاه سیاسی جلوگیری کنند و مباحث علمی را با رویکرد ارائه خدمات به مردم پیگیری کنند و برای توسعه مباحث سیاسی نیز از طیف‌های مختلف برای استفاده دانشجویان بهره‌گیری شود نه اینکه مکانی که با هزینه بیت‌المال احداث شده است، برای گروه خاصی مورد استفاده قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴