تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۵۹۲۰۳
بر اساس بیانیه منتشر شده توسط همسر رئیس جمهور مکزیک، خانه گران بهای وی که مرکز اتهامات فساد مالی دولت این کشور شده به فروش خواهد رسید.
۰
plusresetminus
بلاغ- به نقل از «تله‌سور»، «آنخلیکا ریورا» همسر رئیس جمهور مکزیک در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: خانه 7 میلیون دلاری که مرکز اتهامات فساد مالی دولت این کشور شده به فروش خواهد رسید؛ ریورا در مورد ارتباط این خانه با شرکتی که برنده مناقصه دولتی شده بود توضیحاتی نداد.

«ریورا» بیانیه فروش خانه گران‌ بهای خود را یک روز پس از آن که از «انریکه پنیا نیتو رئیس جمهور مکزیک خواسته شده بود تا در مورد خانه لوکس همسرش توضیحاتی ارائه دهد، منتشر کرد؛ هنوز «نیتو» و «ریورا» توضیح نداده‌اند که چرا خانه‌ای که متعلق به یکی از برندگان مناقصه پروژه‌های بزرگ عمومی بوده خریداری کرده‌اند.

هنگامی که از «ریورا» در مورد دستیابی به اموال چند میلیون دلاری پرسش شد گفت: چیزی برای پنهان کردن ندارم و این خانه 7 میلیون دلاری را با سرمایه خودم خریداری کرده‌ام.

تحقیقات نشان می‌دهد که این خانه متعلق به شرکت «گروپو ایگا» است که برنده مناقصه 3.75 میلیارد دلاری مرتبط با قرارداد ساخت راه آهن سریع السیر مکزیک-کرتارو با همکاری یک شرکت چینی بوده که نهایتا نیز از سوی دولت این کشور آمریکای لاتینی این قرارداد لغو شد.

بررسی‌های اخیر همچنین بیان کننده این مطلب است که مناقصه ساخت راه آهن سریع‌السیر اولین پیشنهادی نبوده که از سوی «نیتو» به شرکت گروپو ایگا داده شده بلکه از زمان فرمانداری وی در ایالت مکزیکو این شرکت موفق به کسب چندین قرارداد ساخت و ساز در کشور مکزیک شد.

ریورا گفت: در حدود 14.3 میلیون پزو (1.05 میلیون دلار) از پول این خانه را پرداخت کرده‌ام اما برای رفع هرگونه شک و ابهامی در مورد نحوه خریدش آن را به فروش خواهم رساند.

وی تصریح کرد: از طریق «تله ویسا» شرکت چند رسانه‌ای مکزیکی و بزرگترین شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان در آمریکای لاتین به این خانه لوکس دست یافته است؛ ریورا قبل از ازدواج با رئیس جمهور مکزیک بازیگر مشهوری بوده و برای شبکه تلویزیونی تله ویسا کار می‌کرده است.

همسر رئیس جمهور مکزیک در بیانیه خود اظهار کرد: زمانی که برای این شرکت چند رسانه‌ای کار می‌کردم میلیون‌ها دلار سرمایه جمع کردم که سرانجام توانستم برای خرید این خانه لوکس صرف کنم.

ریورا  افزود: من در طول زندگی‌ام همواره کار کرده‌ام و از این که یک زن مستقل هستم بسیار خوشحالم.

وی در آخر گفت: علاوه بر این توضیحاتی که دادم اگر لازم باشد اسناد خصوصی مربوط به خرید این خانه را نیز در معرض عموم قرار می‌دهم تا برای همگان ثابت گردد که این خانه متعلق به من می‌باشد و هرگز اجازه نمی‌دهم کسی با طرح اینگونه سوالات و اتهامات به شهرت کاری یا خانواده من صدمه بزند.

کاربران مکزیکی که از فساد مالی دولت این کشور خشمگین هستند در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کردند: مردم فریب نخورید شبکه تلویزیونی تله ویسا نیز با دولت نیتو در ارتباط است و موضوع آن گونه که ریورا می‌گوید نیست؛ آن‌ها همچنین بیان کردند موضوع این خانه گران‌بها و نحوه خرید آن هنوز برای ما روشن نگشته است.

موضوع فساد مالی دولت نیتو تصویر ذهنی مردم این کشور را از وی پس از حادثه ناپدید شدن دانش آموزان مدرسه آیوتسیناپا و تظاهرات اعتراضی گسترده پیرامون آن، بیشتر مخدوش کرده است./آ

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴