تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۳۵۶۶۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 9 پروژه گردشگری استان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف‌الله فرزانه اظهار داشت: 9 پروژه گردشگری استان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: دو دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، سه واحد پذیرایی، یک واحد مجتمع خدمات بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی، جلوکبابی و مرمت مسجد جامع آمل در ایام مبارک فجر افتتاح می‌شود.
این مسئول گفت: در هشت پروژه از تاسیسات گردشگری 197 هزار و 280 میلیون ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
وی افزود: این پروژه‌ها در شهرهای گلوگاه، آمل، عباس‌آباد و تنکابن قرار دارد که به همت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: با افتتاح این هشت پروژه 71 شغل ثابت و 25 شغل فصلی ایجاد شده است.
وی از مرمت مسجد جامع آمل با اعتبار 4 هزار و 500 میلیون ریال به عنوان یکی از پروژه‌های افتتاحی دهه فجر نام برد و افزود: این مسجد یکی از آثار ثبت شده در لیست آثار ملی کشور بوده که متعلق به عصر صفوی است و در دوره قاجار هم مرمت شده و در حال حاضر نیز مرمت این بنای مذهبی استان به اتمام رسید.
فرزانه گفت: جاذبه‌های بی‌شماری در استان مازندران وجود دارد که جاذب گردشگران با سلیقه‌های متفاوت است بنابراین به تناسب آن نیز تاسیسات متنوع باید در مازندران فعالیت کنند.
وی به اهمیت وجود و فعالیت تاسیسات مختلف گردشگری اعم از هتل، مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی، تفریحی و توریستی تاکید کرد و یادآور شد: این تاسیسات گردشگری و ارائه خدمات مناسب در آن تاثیر مستقیم در اقامت گردشگران دارد.
وی گفت: مازندران همیشه از نظر ورود گردشگر قابل توجه بوده است اما موضوع مهم که باعث اقتصادی شدن گردشگری می‌شود مدت اقامت گردشگر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های تاسیسات گردشگری از وظایف دولت است که  بنا به مقتضیات دولت در دست پیگیری است اما ایجاد خلاقیت و برنامه‌های متنوع برای گذران اوقات فراغت گردشگران و طولانی کردن مدت اقامت آنان برعهده بخش خصوصی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴