تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴
کد مطلب : ۷۷۰۱۳
در حالی که مسئولان حمل و نقل و پایانه‌ها در خبرهای متعدد از احداث پل عابر پیاده صحبت به میان می‌آورند ولی ظاهراً برای استانداردسازی این پل‌ها برنامه‌ای در دستور کار ندارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یکی از آمارهای مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران در مناسبت‌های مختلف که نسبت به انتقال آن در رسانه‌ها اقدام می‌کنند، احداث پل عابر پیاده در نقاط حادثه‌خیز مازندران است.

احداث پل عابر پیاده حادثه خیز در محورهای خطرناک اقدام خوبی است ولی آیا مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های مازندران رصد کردند که این پل‌ها چقدر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

بسیاری از پل‌های عابر پیاده ساخته شده به دلیل وجود ارتفاع بسیار زیاد تنها عرض جاده را پر می‌کند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک پسر و مادری که از کنار پل عابر پیاده اصرار داشتند که عرض جاده را طی کنند و به سختی اقدام به عبور از خیابان شدند، توجه‌ ما را جلب کردند، از پسر پرسیدیم که چرا با وجود پل عابر پیاده، مادر پیرت را از عرض خیابان عبور دادی، پیش از آنکه این جوان پاسخ دهد، خانم مسن گفت: من مادرش نیستم و مادربزرگش هستم، به نظر شما من با این سن و با این پای چلاقم می‌توانم از این پلی که ارتفاع مناسب ندارد و پله‌های غیراستاندارد دارد، عبور کنم؟

وی با عصای خویش اشاره به پل کرد و گفت: این پل به صورت مورب ساخته شده، از هر پله‌ای که می خواهم عبور کنم، یک بار سرم می‌چرخد و مرگ را جلوی چشمانم می‌بینیم، به مسئولان بگوئید آیا حاضر هستند که خانواده آنها هم از این پل عبور کنند.

از دیگر مشکلاتی که پل های عابر پیاده در سطح استان دارند، عدم ایمن سازی و استانداردسازی این پل‌ها است که امکان تردد برای معلولان وجود ندارد.

تنها مشتریان پل عابر پیاده دانش آموزان مدارس هستند که تردد از آن برای دانش‌آموزان نیز مخاطره‌آمیز است و نیاز است مسئولان و متولیان این امر که در بیشتر مواقع درباره احداث پل عابر پیاده صحبت به میان می‌آورند، درباره استانداردسازی این پل‌ها هم مطالبی را مطرح کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
طوبی
با سلام ، متاسفانه پل های عابر پیاده با پله های زیاد وغیر استاندارد بلا استفاده است /درساری 2پل عابر پیاده نزدیک بیمارستانهای بوعلی ونیمه شعبان وجود دارد که با وجود آن خیابان خطرناک بدلیل نداشتن پله برقی خاک می خورد /مسئولین شما را به وجدانتان قسم حداقل پل های نزدیک بیمارستانهارا پله برقی بزنیدتا همراهان وملاقاتی هاوبیماران مجبوربه عبور ازعرض خیابان که نه جاده با آن حجم ماشین وسرعت نباشند/مالیاتهاوعوارض که می دهیم کی باید به دردمان بخورد100سال بعد؟؟؟!!!
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴