تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۵۹۴۱۹
3 اتفاق مهم در یک دربی به یادماندنی
۰
plusresetminus
بلاغ- شاید در این چند سال اخیر یا بهتر بگوئیم در دهه اخیر کمتر شاهد یک دربی داغ و زیبا بوده ایم اما در دهه‌های 50، 60 و 70 بازی‌های زیبا، و پرتماشاگر زیادی در ورزشگاه‌های شیرودی(امجدیه سابق) و آزادی در تاریخ ثبت شد.

یکی از این دیدارهای زیبا مربوط به دربی شماره 25 دو تیم است که در روز جمعه 17 دیماه سال 1361 در ورزشگاه آزادی و با حضور یکصدهزار نفر برگزار شد و دو تیم پرسپولیس و استقلال به تساوی 1-1 رضایت دادند.

گلها : غلامرضا فتح آبادی (9) برای پرسپولیس – بهتاش فریبا (86) برای استقلال

بازیکنان پرسپولیس: بهروز سلطانی (دروازه بان ) – محمد دادکان (جواد حسن زاده) محمدپنجعلی – کاظم سید علیخانی – روح اله عبادزاده – محمد مایلی کهن – ضیاء عربشاهی – علی پروین (کاپیتان) – حمید درخشان (زنده یاد مجید سبزی ) غلامرضا فتح آبادی – ناصرمحمدخانی (عباس کارگر)
 مربی : علی پروین

بازیکنان استقلال : زنده یاد ناصرحجازی (دروازه بان و کاپیتان ) – شاهین بیانی – سعید مراغه چیان – (حمید فردعلی نیا) رضا رجبی – اصغر حاجیلو – شاهرخ بیانی – بهتاش فریبا – احمد حیدرخان – (غلامرضا برهان زاده) – رضا احدی – عبدالعلی چنگیز – پرویز مظلومی (حسن روشن)
مربی : ناصر حجازی

اخطار : شاهین بیانی
تماشاگر : 100 هزار نفر

در غروب یک روز بسیار سرد زمستانی دو تیم پرسپولیس و استقلال با ارائه یک بازی زیبا یکصد هزار تماشاگر دربی را (این حد از استقبال برای دومین بار در طول دربی ها اتفاق می افتاد) فارغ از نتیجه راضی به منازلشان بدرفه کردند. از این بازی به عنوان یکی از به‌یاد مادنی ترین مسابقات دربی ها یاد می شود. در این روز 3 اتفاق مهم افتاد:

1- محمد دادکان برای همیشه از فوتبال کناره‌گیری کرد
2- حسن روشن آخرین دربی خود را انجام داد
3- غلامرضا فتح آبادی مبدل به اولین بازیکن تاریخ دربی ها شد که به هر دو تیم گل زد

خاطره تصویری/ یک دربی خیلی داغ در یک هوای خیلی سرد
تصویر فوق مربوط به لحظه ای است که بهتاش فریبا دروازه بهروز سلطانی را باز کرده و سلطانی هم به سبک معروف خودش پشت به زمین نشسته و دو زانو به دروازه نگاه می کند.

به امید تکرار یک بازی داغ دیگر در روز یکشنبه 2 آذر ساعت 18/آ
 
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴