تاریخ انتشارجمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۵۵۵۳۰
بر اثر جاری شدن سیل در منطقه کشمیر هند اتوبوس حامل میهمانان یک عروسی واژگون شده و دست‌کم 49 تن جان باختند.
۰
plusresetminus
بلاغ-بارندگی شدید و سیل‌آسا که از روز سه‌شنبه گذشته در کشمیر آغاز شده این منطقه را در وضعیت هشدار قرار داده است. شدت بارش‌ها به حدی است که روز گذشته (پنج‌شنبه) بر اثر جاری شدن سیل اتوبوس یک کاروان عروسی واژگون شد و دست‌کم 49 نفر از سرنشینان آن جان باختند. بارش‌ها در کشمیر همچنین تاکنون منجر به مرگ 20 تن دیگر نیز شده است.
 
یک مقام ارشد دولت هند به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت: این اتوبوس در مسیر خود به سمت روستای «لام» در نزدیکی «نوشهرا» در حرکت بود که در 150 کیلومتری شمال «جامو» بر اثر سیلاب شدید واژگون شد.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، پس از این حادثه تلاش‌های گسترده برای نجات غرق‌شده‌ها آغاز شد اما شدت سیل به حدی بود که این تلاش‌ها را بی‌نتیجه گذاشت. این اتوبوس حامل بیش از 50 سرنشین بود که برخی از آنها تلاش کردند از اتوبوس بیرون بپرند. با این حال هنوز شمار دقیق سرنشینان اتوبوس مشخص نیست ولی به نظر نمی‌رسد کسی از این حادثه جان سالم به در برده باشد.
 
بنابر اعلام رسمی مقامات هند، سیل تاکنون با ویران کردن 50 منزل مسکونی در سراسر کشمیر، مرگ 20 تن دیگر را نیز رقم زده است. در این بیانیه همچنین آمده است که بیش از 500 هزار کیسه شن به منظور مقابله با سیل فراهم شده و از ساکنان مناطق سیل زده خواسته شده به مناطق امن نقل مکان کنند. /ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷