تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۸۳۱۹۷
نمایندگان مجلس در قالب بررسی رفع موانع تولید در مورد پیشنهاد بررسی یک ماهه درخواست تغییر کاربری زمینهای دیم درجه ۴ گفت: به بهانه حمایت از تولید نباید چوب حراج به زمینهای کشاورزی زده شود، همان گونه که ۱۷ هزار شالیزار و باغ مرغوب شمال تغییر کاربری شد و توسعه هم حاصل نشد.
۰
plusresetminus
۱۷ هزار هکتار باغ و شالیزار شمال تغییر کاربری شد
به گزارش بلاغ، برخی از نمایندگان مجلس در قالب بررسی لایحه رفع موانع تولید در مجلس در مورد پیشنهاد بررسی یک ماهه درخواست تغییر کاربری زمینهای دیم درجه ۴ و این که اگر درخواست سرمایه‌گذار پاسخ نگرفت، نسبت به تغییر کاربری زمین کشاورزی اقدام می‌شود، گفت: به بهانه حمایت از تولید نباید چوب حراج به زمینهای کشاورزی زده شود، همان گونه که بر اساس گزارش مرکز پژوهشها ۱۷ هزار شالیزار و باغ مرغوب شمال تغییر کاربری شد و توسعه‌ای هم حاصل نشد.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس با انتقاد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: به جای حمایت از تولید برنج در کشور، اقدام به واردات برنج می‌کنند، حال اگر در آینده تولید برنج و گندم نداشته باشیم، هر چه قدر هم پول بدهیم، برنج و گندمی در دنیا نیست که وارد کنیم.

وی گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته است.

وی با اشاره به گزارش مرکز‌ پژوهش‌های مجلس گفت: 3 هزار هکتار زمین شالیزاری کشاورزان، 4 هزار هکتار باغات توت و ۱۰هزار هکتار از اراضی کشت چای در سال‌های اخیر دستخوش تغییر کاربری شده و توسعه‌ای هم ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی این تغییر کاربری‌ها را خیانت دانست و عنوان کرد: باید به جای این تغییر کاربری‌ها گندم و برنج کشت شود، چون اگر در آینده پول هم داشته باشیم، به ما نخواهند فروخت.

جعفری نماینده بجنورد هم با انتقاد از مهلت یک ماهه برای تغییر کاربری زمین کشاورزی برای اجرای طرحهای عمرانی، گفت: زمین کشاورزی برای تولید مواد غذایی باید حفظ شود.

در ادامه محمد دامادی عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه نمی توان به نام صنعت، کشاورزی را از بین برد: تا کی می‌توان برنج وارد کرد، این حرف که نباید برنج وارد کنیم، به گوش کسی نرفت و قانون آن هم اجرا نشد.

وی افزود: امروز پول می‌دهیم، برنج وارد می‌کنیم، در آینده که بجران باشد، چند برابر پول هم بدهیم، برنج نمی‌دهند.

دامادی گفت: می‌خواهند به نام قانون حمایت از تولید، زمینهای کشاورزی را تغییر کاربری بدهند، الان در مازندران چقدر تغییر کاربری زمین شده، آیا توسعه اقتصادی ایجاد شد؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما