معاون پارک علم و فناوری مازندران:

شرکت های دانش بنیان مازندران حمایت می شوند

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۵۹۷۰۷
معاون پارک علم و فناوری مازندران گفت: صندوق پژوهش و فناوری در مازندران با سرمایه 400 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود.
۰
plusresetminus
بلاغ- میثم صیفی بعد از ظهر امروز در جمع بسیجیان نخبه استان در سازمان بسیج سازندگی مازندران از اعلام آمادگی پارک علم  و فناوری مازندران برای حمایت از طرح‌های اقتصادی اثرگذار خبر داد.

وی با اعلام اینکه به لحاظ نیروی انسانی مستعد مازندران رتبه سوم کشور را دارد، تصریح کرد: گفتمان پژوهشی در استان هنوز نیاز به ساز و کار و توجه بیشتر دارد.

معاون پارک علم و فناوری مازندران اضافه کرد: نخبگان مازندران به لحاظ علمی از درجه بسیار مناسبی در کشور برخوردارند ولی از ایده‌ها و مقالات علمی برای توسعه اقتصادی بهره‌برداری نمی‌کنند، به همین دلیل در حوزه اقتصادی و تولید کار در استان دچار مشکل می‌شوند.

این مسئول با اشاره به برنامه حمایتی از طرح‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مازندران گفت: این سازمان تلاش دارد که بین دانشگاه، واحد تولیدی و بازار،حلقه وصل ایجاد کند و زمینه ایجاد اشتغال مناسب و پایدار را در استان فراهم کند.

وی خواستار بازدید نخبگان جوان و بسیجی استان از فعالیت‌های صنعتی و بازرگانی در مراکز اصلی شد و گفت: با بازدید از این مراکز امکان ایجاد ایده و ارائه راهکار برای رفع مشکلات امکان‌پذیر می‌شود.

صیفی با اعلام اینکه بسیاری از مواد اولیه کالاهای مصرفی در استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: با رصد بازار امکان تبدیل مواد اولیه به کالای اصلی در داخل استان وجود دارد و پارک علم و فناوری در این زمینه مشاور بسیاری خوبی برای نخبگان بسیجی است.

این مسئول با اعلام اینکه طرح‌های پژوهشی باید به ایده و فعالیت اقتصادی تبدیل شود، گفت: پارک علم و فناوری زمینه تبدیل علم به فرآورده را فراهم و از نخبگان علمی مازندران در این زمینه حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری برای حمایت از نخبگانی که طرح مناسب ارائه دهند تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای پرداخت می‌کند، افزود: شرکت‌های که به مراکز رشد علم و فناوری معرفی می‌شوند تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود پایین دریافت می‌کنند.

معاون پارک علم و فناوری مازندران در پایان از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در مازندران با سرمایه ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این صندوق در سال ۹۴ در مازندران برای حمایت از نخبگان جوان دارای طرح و ایده  تشکیل می‌شود./ع

منبع : کارمند شمال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴