تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۵۹۴۵۵
واکسیناسیون کودکان با واکسن پنج گانه "پنتاوالان" در شهرستان میاندرود آغاز شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- با حضور فرماندار، امام جمعه موقت، مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندورود و همچنین کارکنان مرکز بهداشت سورک، واکسیناسیون کودکان با واکسن پنج گانه "پنتاوالان" در این شهرستان آغاز شد.

مدیر مرکز بهداشت و درمان میاندورود درباره ویژگی واکسن پنتاوالان بیان داشت: واکسن پنج گانه پنتاوالان در برنامه توسعه ایمن سازی سبب ارتقای سلامت کودکان از طریق کاهش میزان بروز پنومونی منژیت های حاصله از هموفیلوس آنفلونزا نوع «ب» خواهد شد.

محود قربانی افزود: واکسن پنتاوالان سبب حفاظت کودک علیه پنج بیماری تهدید کننده زندگی یعنی دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس انفلونزا نوع ب می شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنتاوالان در سه مرحله دو، چهار و شش ماهگی به کودکان تزریق می شود، تصریح کرد: با آغاز واکسیناسیون در 14 سال اخیر حتی یک مورد فلج اطفال در کشور شاهد نبودیم.

سیدجعفر علوی با بیان اینکه بهداشت و پیشگیری در اسلام و همچنین در جمهوری اسلامی ایران بسیار دارای اهمیت است، گفت: نگاه اسلام به بحش بهداشت و درمان آنچه که از آیات و روایات امامان مشخص است، معطوف به پیشگیری است، چون اگر پیشگیری به درستی انجام گیرد هم بیماری و هم هزینه هایی که برای آن پرداخته می شود بسیار کاهش می یابد.

وی یکی از مشکلات جامعه امروز ما را هزینه های درمان دانست و تاکید کرد: اگر پیشگیری بدرستی انجام گیرد این هزینه های سنگین بر دوش مردم نخواهد بود.

امام جمعه موقت میاندورود اقدامات دولت در زمینه بهداشت و درمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دولت در این زمینه موفقیت های خوبی داشته و امروز جایگاه جهانی بهداشت و درمان ایران بسیار مناسب است اما همچنان نیاز به کار و تلاش دارد.

ارسطو قادری نیز در این مراسم با بیان اینکه برای توسعه در هر عرصه ای نیاز به امنیت و سلامت است، اظهار داشت: اگر این دو مولفه را نداشته باشیم دچار مشکل هستیم و تا زمانی که دچار این آسیب نشویم اهمیت آن را درک نخواهیم کرد.

فرماندار میاندورود افزود: دولت به موضوع سلامت و آسیب هایی که در این بخش متوجه مردم است تاکید فراوانی دارد./ع

 

منبع : میانخبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴