تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۸۳۴۹۴
مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات کشور گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت، از مصرف 65 میلیارد نخ سیگار حدود 4000 میلیارد تومان بابت ورود قاچاق کالای دخانی به کشور دود می شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمدرضا تاجدار در دومین همایش استانی و کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی و بررسی قوانین جدید مقابله با قاچاق کالا در کرمان اظهار کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 530 نوع محصول دخانی قاچاق در کشور کشف شده که حدود 50 نوع محصول دخانی در گروه یک محصولات قرار دارند و 480 نوع از این کشفیات هم ردیف تولیدات داخلی کشور هستند.

دود شدن 4000 میلیارد تومان سیگار قاچاق

وی افزود: براساس گزارش وزیر بهداشت، از مصرف 65 میلیارد نخ سیگار حدود 4000 میلیارد تومان بابت ورود قاچاق کالای دخانی به کشور دود می شود.

تاجدار تصریح کرد: هر میزان واردات قاچاق افزایش داشته، واردات قانونی و تولید دخانیات نیز در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش عوارض و مالیات و کاهش سهم شرکت دخانیات ایران در بازار دخانیات گفت: شرکت دخانیات ایران کمتر از 20 درصد در بازار دخانیات سهم دارد و بحث حمایت از اشتغال داخلی و 7000 نفر نیروی شرکت دخانیات را کسی ندیده است.

مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: قرار بود در سال جاری 34 میلیارد نخ سیگار در کشور تولید کنیم که در حال حاضر به تولید 10 میلیارد نخ نرسیده‌ایم.

کشت توتون و تنباکو در 8000 هکتار از مزارع کشور

تاجدار افزود: 8000 هکتار کشت توتون و تنباکو در کشور انجام می شود و از 8000 کشاورز خرید می کنیم که مسئولان باید در وضع مالیات به این مسائل و اشتغال این افراد توجه کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 2000 کارتن کشفیات سیگار در کشور بوده است که در سال جاری تاکنون بیش از 30 هزار کارتن کشف شده است و تا پایان سال به 40 هزار کارتن می رسیم.

ایجاد 80 هزار شغل در ازای رسمی شدن واردات سیگار

مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات ایران بیان کرد: 350 میلیارد تومان قرار بود از افزایش مالیات عاید دولت شود، آیا شد؟ مسئولان باید به این مسائل توجه و نمایندگان مجلس پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم عدد قاچاق کالای دخانی را به کمتر از 15 درصد برسانیم باید همه تلاش کنند و در وضع مالیات، این مسائل را در نظر بگیریم.

تاجدار بیان کرد: اگر عدد قاچاق را به کمتر از 10 درصد برسانیم 21 میلیارد به شبکه کشور تزریق می شود و اگر 21 میلیارد نخ سیگار به صورت رسمی وارد شود، 80 هزار شغل در کشور ایجاد می شود و مسئولان باید به این مسئله توجه و از ظرفیت شرکت دخانیات بیشتر استفاده کنند. /ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴