تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۸۳۶۷۴
با سقوط شهر «الشیخ مسکین» در استان درعا، محورهای عملیاتی جنوب سوریه به خصوص محور عملیاتی الشیخ مسکین شاهد تشدید درگیری‌ها و رویارویی‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،با سقوط شهر «الشیخ مسکین» و مقر لشکر 82 ارتش سوریه در این شهر که در جنوب سوریه واقع شده اوضاع امنیتی و میدانی در این شهر و مناطق و روستاهای اطراف آن به شدت رو به وخامت گذاشته است.

پس از رسیدن استحکامات و تجهیزات جدید از شهرک «ازرع» به منطقه الشیخ مسکین، ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح تروریستی در این الشیخ مسکین را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد و نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه نیز رویارویی مستقیمی با عناصر مسلح داشتند که کشته و زخمی شدن شماری از آنها از جمله سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان فلوجه حوران» را در پی داشت.

به این ترتیب درگیری‌ها از بعد از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) در منطقه عملیاتی الشیخ مسکین رو به وخامت گذاشته و گروه‌های مسلح تلاش دارند، به هر طریق ممکن آزاد راه دمشق ــ درعا را با تسلط بر آن قطع کنند.

از روستاها و مناطق مرزی نزدیک به اردن نیز خبرهایی مبنی بر وقوع درگیری بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح گزارش شده است، اما کانون درگیری‌ها همچنان شهر الشیخ مسکین است که مهمترین منطقه در ریف شمالی درعا به شمار می‌آید.

مهمترین گروه فعال در مناطق جنوبی سوریه گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره»‌ است که شاخه رسمی القاعده در سوریه شمرده می‌شود./ع

منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴