تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۷۶۶۱۸
فتنه تکفیری ها دامان خودشان را هم گرفت و این بار داعش گروه تروریستی "جبهة النصره" را تکفیر کرد.فتنه تکفیری ها دامان خودشان را هم گرفت و این بار داعش گروه تروریستی "جبهة النصره" را تکفیر کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، روزنامه "السفیر" لبنان در گزارشی از درگیری ها میان گروهک های تروریستی در سوریه نوشت: فتنه به منطقه القلمون سوریه رسید و شورای فتوای "داعش" گروه تروریستی موسوم به "جبهه النصره" را نیز تکفیر و به "ارتداد" و "خیانت" متهم کرد.

در حالی که تلاش های طرف های ذی نفوذ در میان گروهک های مسلح در سوریه برای مهار درگیری های آن ها ادامه دارد؛ محافل وابسته به این گروهک ها بیم آن دارند که این درگیری ها مقدمه درگیری های گسترده تر میان این گروه های تروریستی باشد.

به نوشته السفیر این تلاش ها البته به القلمون محدود نمی شود و در درعا نیز طرحی برای پایان دادن به درگیری ها میان "جبهه النصره" و "تیپ شهدای یرموک"، متهم به بیعت با داعش، مطرح شده است که به نظر می رسد مانند دیگر طرح های مشابه به سرانجام نمی رسد.

فایل صوتی که در روزهای گذشته از ابی ولید المقدسی، مفتی جدید داعش در تکفیر جبهه النصره درز کرد، حاوی تکفیر گروهک تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده است.

المقدسی در این فایل صوتی می گوید: جبهه النصره کافر است و به همین دلیل ما با آن ها می جنگیم.

در مقابل، ابوماریا القحطانی از سرکردگان جبهه النصره نیز در پیامی به عناصر خود در القلمون، آن ها را به جنگ با "خوارج زمان"، عناصر داعش، فرا خواند.

از سوی دیگر داعش در اقدامی که به ابهام ها درباره انگیزه درگیری های هفته گذشته میان این گروهک و برخی از گروهک های وابسته به "ارتش آزاد" در منطقه "وادی میری" در "ریف دمشق" می افزاید، برخی از سرکردگان گروهک های مزبور از جمله ابو الحسن الجولانی، سرکرده گروهک موسوم به "تیپ شیرهای حق" را آزاد کرد.

عناصر وابسته به داعش دلیل دستگیری این افراد را صرفا ملاحظات امنیتی عنوان کردند و به "تلاش ها برای مهار بحران و کاهش پیامدهای آن" اشاره کردند.

السفیر به نقل از منابع آگاه افزود: داعش سرکردگان ارتش آزاد را پس از اخذ تعهد از آن ها برای شرکت نکردن مجدد در جنگ با این گروه آزاد کرد.

این در حالی است که به نوشته السفیر ابو الحسن الجولانی به ارتباط نزدیک با داعش معروف است و بارها در سخنانش از داعش دفاع کرده است.

السفیر افزود: ممکن است این اقدام تلاشی باشد برای وارد کردن جولانی در میان دیگر گروه های تروریستی برای بهره برداری های بعدی داعش از وی.

به نوشته السفیر گروه موسوم به "جنبش اسلامی المثنی" در درعا طرحی را برای پایان دادن به اختلافات میان گروه های موسوم به جبهه النصره و تیپ شهدای یرموک - بعد از یک هفته درگیری میان آن دو - مطرح کرد اما این طرح بعد از گذشت چند ساعت با آغاز درگیری ها میان دو طرف در حومه غربی درعا نقض شد؛ از این رو پیش بینی می شود این طرح نیز همچون طرح های مشابه قبلی به شکست انجامد.

این در حالی است که شامگاه دیشب نشانه های متعددی از احتمال تشدید بی سابقه درگیری ها میان دو طرف مشاهده شد؛ از جمله اعلام تشکیل اتاق مشترک عملیات برای مقابله با خطر "تیپ شهدای یرموک" . گروهک های موسوم به "احرار الشام" و "تیپ مهاجرین و انصار" و "جبهه النصره" از جمله گروهک های شرکت کننده در اتاق عملیات مزبور هستند. این گروه هک ها بنا بر اعلام منابع رسانه ای همه عناصر خود را برای مقابله با هر وضعیت فوق العاده ای فرا خوانده اند./آ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷