تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۵۶۳۳۰
ضرورت مقابله با بحران های طبیعی در مازندران ایجاب می کند تا با افزایش قدرت دفاعی، شهرستان های مختلف این استان، نقاط آسیب پذیر خود را شناسایی کرده و علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهند تا هر ساله شاهد وارد آوردن خسارات جبران ناپذیر به مردم این استان نباشیم.
۰
plusresetminus
ضعف قدرت دفاعی مازندران در قبال بحران ها را جدی بگیرید

به گزارش بلاغ، چاره اندیشی نقاط ضعف و آسیب پذیر استان در نقاط مختلف شهرها و روستاها در عرصه های گوناگون و از جمله بروز سیل های مهیب، نیازمند تلاش مستمر کارشناسان در طول سال به ویژه فصول غیر بارندگی است.

مدیریت بحران استان به عنوان متولی مصونیت بخشیدن مناطق مسکونی و اقتصادی، با در اختیار داشتن امکانات، اختیارات و اعتبارات، در قبال ضعف ها و نقاط شکننده و آسیب پذیر استان مسئول تهیه و تدوین طرح های مقابله و ترمیمی است.

عدم نظارت بر بهره برداری‌های بی حساب و غیر مدبرانه از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی و مرتعی و فقدان قاطعیت در برخورد با متجاوزان و متعدیان و غیبت اعتبارات لازم برای اجرای برنامه های پیشگیرانه، همچنین مدیریت ضعیف در بهره گیری از زمان و بجای برخورد با بسترهای سبب ساز حوادث با معلول و پیامدهای حوادث برخوردار کردن، از مشکلات جاری استان است که در عمل، با رفتارهای جزیره ای دستگاه ها، نمی توان یک ستاد را در قامت استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف استان را شاهد بود.

* انتظارات به زمین مانده

اولین توقع به زمین مانده در برخورد با حوادث مستحدثه، عدم امحای زمینه های بروز بحران است که تا حد زیادی به مسائل مدیریتی بر می گردد.

استان مازندران که همواره در معرض سیل، برف، یخبندان و خشکسالی است و هر بار در هر یک از این موارد، متحمل ده‌ها و صدها میلیارد تومان خسارت می شود، برخورد فعال تر و عمیق تر در این زمینه را می طلبد.

هرگونه اقدام پیش‌دستانه و پیشگیرانه باید قبل از فرارسیدن زمان بروز بحران به سرانجام می رسد و استان با آمادگی وارد فصول بارش و سرما و یا گرما شود.

* مشکلات جدی در زیرساخت ها

استان مازندران در مواجهه با سیل، یخبندان و خشکسالی با مشکل جدی زیرساخت ها، چاره ای جز تسلیم و پذیرش خسارات هنگفت ندارد.

این ضعف اساسی، چیزی نیست که از چشم مسئولان در حوزه پدافند غیرعامل مستلزم رفع مشکلات زیرساخت ها در مازندران ذکر کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات زیر ساخت ها در مازندران، قادر به جلوگیری از سیل نیستیم.

* خسارات تامین نشده

در پنج سال اخیر، بروز سیل و یخبندان و سرمازدگی محصولات، همچنین خشکسالی، خسارت های فراوانی را متوجه مردم و کشاورزان و باغداران مازندرانی کرده که به ویژه ظرف سه سال اخیر، بسیاری از مطالبات خسارت دیدگان تامین و پرداخت نشده است.

آخرین مورد نیز به سیل اخیر در مازندران بر می گردد که تنها بخش غربی این استان، به گفته دکتر فلاح استاندار مازندران، بیش از 75 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

مردم و خسارت دیدگان مازنی، حداقل انتظارشان از مسئولان، پرداخت مبالغ تعیین شده خسارت هاست، هر چند تعدد حوادث، بحران واقعی را وارد زندگی بسیاری از آسیب دیدگان این حوادث کرده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴