تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۷۷۵۸۰
با اتمام پروژه یکسان سازی کدهای مخابراتی ۱۲ هزار کد تلفنی در کشور به ۳۱ کد اصلی کاهش پیدا کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مراسم پایان یکسان سازی کدهای مخابراتی و هشت رقمی شدن تلفن ها در سراسر کشور امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

کاظم ابراهیمی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درخصوص اجرای این طرح گفت: نتیجه این پروژه کاهش کدهای بین شهری از ۱۸۷ کد اصلی به ۳۱ کد استانی است پیش از اجرای این طرح ۱۸۷ کد اصلی و ۱۲ هزار کد تلفنی در کشور وجود داشت که هم اکنون شمار این کدها به ۳۱ کد رسیده است.

وی با بیان اینکه هزینه تجهیزات برای اجرای طرح کاهش کدهای بین استانی حدود دو هزار میلیارد ریال برآورد می شود افزود: براساس ارزیابی ها بالغ بر سه هزار نفر بر روی پروژه هم کدی مخابرات کار کردند و این طرح کمترین اختلال را در ارتباط مشترکان به همراه داشت.

وی با اشاره به اجرای اولین استان در این طرح در سال ۹۰ خاطرنشان کرد: ۱۳ آذر ماه امسال استان ایلام به عنوان آخرین استان تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح کد همه شهرهای استان ها به یک عدد سه رقمی همراه با صفر تبدیل شد افزود: با اجرای این طرح دیگر تماس بین شهری درون یک استان نیاز به گرفتن کد ندارد.

وی توسعه عدالت اجتماعی کاهش هزینه های سربار ارتباطی برای خانواده ها و استفاده بهینه از ثروت ملی ذخایر شماره گذاری را از جمله اهداف اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی اعلام کرد و گفت: در این طرح قابلیت افزایش پیش شماره مراکز مخابراتی ۱۰ برابر شده است که امکان بیشتری برای توسعه تلفن ثابت ایجاد می کند. همچنین تعداد کدهای شهرها و مناطق از سه رقم به دو رقم کاهش پیدا کرده است.

براساس گزارش مهر با اجرای این طرح تلفن های تمامی مشترکان هشت رقمی شد و در هر استان یک کد واحد ایجاد شد همچنین تماس داخل استانی ۳۰ ریال و خارج استانی ۳۳۰ ریال محاسبه می شود این در حالی است که قبل از اجرای این طرح تعرفه ها به صورت پالسی محاسبه می شود که به ازای هر پالس ۵۱ ریال بود و مسافت و منطقه در تعیین این رقم نقش داشت. همچنین هزینه تماس درون استانی تا پیش از اجرای این طرح ۳۰ تا ۸۰ ریال در دقیقه محاسبه می شد. در همین حال تا پیش از این مکالمات بین استانی مشترکان براساس مسافت و منطقه بیش از ۵۰۰ ریال هزینه در بر داشت که با اجرای این طرح به ۳۳۰ ریال کاهش پیدا کرد./آ
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴