تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۷۶۲۳۹
۰
plusresetminus
بلاغ، بیش از پنج سال از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 88 می‌گذرد، انتخاباتی که حلاوت حضور 85درصدی مردم در آن با عدم تمکین نانجیبانه گروهی فتنه‌گر به رأی مردم، تلخ شد.

اگرچه این فتنه‌گران هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند ولی مسبب ثبت حماسه‌ای جدید در تقویم ایران اسلامی شدند.

نهمین روز دی ماه 88 برای همیشه ماندگار شد. اگر 22 بهمن 57 روز پیروزی جمهوری اسلامی بود اما 9 دی 88 روز مهم‌تری است. به این دلیل که به جهان ثابت شد نظام جمهوری اسلامی ایران شکست‌ناپذیر است. روزی که اوج ولایت پذیری مردم ایران به نمایش گذارده شد.

به هر حال آنچه در حماسه "نه دی" رخ داد، در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملا الهی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبوده و نیست. این نکته همان است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود فرمودند و به آن تاکید کردند که: «در "نهم دی" دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام گیرد، این کار خدا است، این دست قدرت الهی است، این چیزها دست من و امثال من نیست.»

حال برخی می‌پندارند گذر زمان خواهد توانست گرد فراموشی بر گناه فتنه‌گران افشانده و جنایت و خیانت آنان را از خاطر نظام و ملت ببرد. از این رو است که در سطوح مختلف تلاش‌هایی برای حساسیت‌زدایی از فتنه آغاز شده است.

اخیراً خبرهایی به گوش می‌رسد که بعضی طلب‌کارانه می‌خواهند قبح فتنه 88 را بشکنند و آن را عادی جلوه دهند و سران فتنه را تبرئه و بی‌گناه معرفی کنند، و در این خیال خام به سر می‌برند که می‌توانند در صفوف وحدت و اعتقادات محکم ملت خللی ایجاد کرده و شاید بتوان ملت را از مسیر اصلی‌اش خارج کرده و به هدف شوم‌شان برسند.

«فتنه» و جرم «سران فتنه» هرگز از یادها نخواهد رفت، آن‌چنان که مقام معظم رهبری در پاسخ به این توهم، قاطعانه فرمودند: «من قبلاً درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعاً شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷