تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۵۸۰۱۳
منطقه کربلا که امروز متأسفانه فقط نامی از آن مانده است قبلاً صحرایی به وسعت 40 هکتار بوده است که به نام کربلا مشهور بوده است...
۰
plusresetminus

 

بلاغ- رایزن فرهنگی ایران در اندونزی در حاشیه حضور در اجتماع یکصد هزار نفری مردم شهر بنکولو واقع در  مرکز استان بنکولوی اندونزی به مناسبت برپایی آیین سنتی 300 ساله تابوت به منظور تعظیم شعایر حسینی، از روستای کربلا در این شهر نیز بازدید به عمل آورد.

منطقه کربلا که امروز متأسفانه فقط نامی از آن مانده است قبلاً صحرایی به وسعت 40 هکتار بوده است که به نام کربلا مشهور بوده است و با ورود اقشار مختلف و تصاحب زمین ها و ساخت منازل مسکونی، عملا 5 هکتار از آن صحرا برای نام کربلا و احیاناً مراسم سنتی عاشورا و تابوت، باقی مانده بود.

بر اثر مرور زمان و با تصاحب غیر قانونی مردم، خانه های مسکونی فراوانی  ساخته شده که دیگر امکان تخریب آن ساختمان ها، وجود ندارد.

در حال حاضر چند هزار متر زمینی که در آن مسجد و کنار آن قبرستان  و مقبره شیخ برهان الدین (شخصیت شیعه پنجابی و معروف به امام سِنگولو) وجود دارد به نام کربلا باقی مانده است.

اکنون همه ساله دعای ورود به محرم و مقتل خوانی در این مکان قرائت می شود.

امروزه دیگر روستای کربلا وجود ندارد بلکه خیابانی در قلب شهر به نام کربلا وجود دارد و خوشبختانه در ورودی این خیابان دروازه ای وجود دارد که نام مبارک ابا عبدالله الحسین (ع) و سلام بر آن وجود شریف، بر آن نقش بسته است.

* مباحثه علمی درباره نظام سیاسی ولایت فقیه

خبر دیگری از اندونزی حاکی است آقای حجت الله ابراهمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با آقای پرفسور دکتر سراج الدین در محل  دفتر ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آقای پرفسور سراج الدین ابتدا عنوان نمود مایلم از ایران و نظام سیاسی آن و موضوع ولایت فقیه اطلاعاتی کسب نمایم که وقت قابل توجهی تبیین ایران امروز و نظام حقوقی و سیاسی توسط رایزن فرهنگی اختصاصی پیدا کرد.

آقای سراج الدین گفت: در اکثر دانشگاه های ما موضوع ولایت فقیه در ایران سؤال برانگیز است. و مایلیم بدانیم چگونه ایران با این موضوع، با حفظ استقلال در حال رشد و توسعه است.


ابراهیمیان عنوان نمود: ما در نگاه مان ولایت فقیه را استمرار خط انبیاء و نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) می دانیم و لذا غیر از مدیریت که برای همه مسؤولان بلند پایه جهان در نظر می گیرند ما علاوه بر آن شرط علم در حد اجتهاد یعنی تسلط بر قرآن و سنت و نیز مهمتر از همه شرط عدالت را قائل هستیم ولذا ولی فقیه در نظام ما عادل می باشد یعنی اهل معصیت نمی باشد. این شرایط قدرتی معنوی به ولی فقیه می دهد که می توان  کشور را به تعالی برساند.

این ملاقات که تبدیل به مباحثه علمی شده بود برای ریاست دانشگاه که اجمالاً از ایران اطلاعاتی داشت، بسیار جذاب بود.

در ادامه رایزن فرهنگی چند موضوع را برای گسترش همکاریها مطرح نمود که همه آنها پس از بررسی لازم، مورد موافقت قرار گرفت:

1.    ایفای نقش رایزنی به عنوان واسطه جهت وصل دانشگاه اسلامی بنکولو به یکی از دانشگاه های ایران.

2.    برگزاری سمینار مشترک در سال 2015.

3.    استفاده از اساتید ایرانی در دانشگاه به مناسبت های مختلف.

4.    بررسی تأسیس اتاق ایران در دانشگاه./آ
منبع : حوزه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴