فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء تشریح کرد

جزئیات ورود هواپیمای ایساف به فضای ایران

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۷۴۱۴۱
فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: زرق و برق دشمن تعیین کننده نتیجه میدان نبرد نیست.
۰
plusresetminus
بلاغ-میر سرتیپ دکتر فرزاد اسماعیلی در پنجمین یادواره 44 شهید دانشکده فنی شهید محمد منتظری با عنوان پایان‌نامه سرخ در دانشکده شهید منتظری مشهد برگزار شد، بیان کرد: ما از قلب ملت خود آگاه هستیم و آنان که نمی دانند و دست درازی می کنند مانند سمباده می باشند که ما را صیقل می دهند، اما خود محکوم به فنا می باشن

وی با بیان اینکه امروز تهدیدات 360 درجه‌ای شده و اکثرا هوایی است، افزود: بر این مبنا طبق فرمان رهبرمعظم انقلاب در سال 1387 پدافند هوایی تاسیس شد، تا 24 ساعته آسمان کشور را در هر شرایطی رصد کند.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه به لطف خداوند در این 6 سال در 3600 نقطه از کشور پدافند هوایی خود را گسترش داده ایم، خاطرنشان کرد: هرجا ارتش و سپاه با یکدیگر مشترک بودند، موفق عمل کرده ایم.

اسماعیلی با بیان اینکه وظیفه ما امنیت هواوفضا است، اظهار کرد: برای امنیت هوا و فضا باید دارای سیستمی به روز و بومی باشیم و اگر ادوات جنگی را خریداری کنیم، محکوم به شکست خواهیم بود. اکنون سیستم های پدافند هوایی ما کاملا بومی و ایرانی می باشد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) گفت: روز دانشجو به خاطر استکبار ستیزی به وجود آمد. استکبار بعد از انقلاب به ترور شخصیتی و فیزیکی پرداخت و زمانی که موفق نبود جنگ را بر ما تحمیل کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه در جنگ غریب بودیم اما غافل نبودیم، ادامه داد: جز خداوند هیچکس را برای یاری نداشتیم. استکبار با کسی دست دوستی نمی دهد، نمونه بارز آن اعدام صدام است که توسط کسانی انجام شد که به او کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: از واجبات است که تعداد شهدای دانشجو و طلبه دقیق اعلام شود، حتی یکنفر زیرا ، اکنون به روایتی دارای 7 هزار و به روایتی دیگر دارای 8 هزار شهید دانشجو و طلبه هستیم.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه دشمن جرات نمی کند به مرزهای ما تعرض کند، بیان کرد: باید دشمنان از ادوات جنگی ما بترسند اما قبل از آن باید از لشکر مخلص خدا و ملت شریف ایران با فرهنگ بسیجی بترسند.

اسماعیلی اضافه کرد: در تاریخ هیچ تاریخ‌نگاری اعم از شرقی و غربی ننوشته است که ایران در جنگ تحمیلی نامردی کرده است، ما دفاع کرده ایم و به آن افتخار می کنیم که برخاسته از فرهنگ عاشوراست.

وی توضیح داد: افتخارات مستکبرین بسیار شرم آور است و اکنون باعث شده که مردم آنان به دولت خود بدبین باشند و طرز تفکر مسئولین آنان را تحت پوشش قرار داده است مانند سردرگمی گروه 5+1 و این ادامه روند سرافکندگی آیندگان آنان را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اعلام کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به ولایت است، زیرا صراطی مستقیم تر از سخنان رهبری در دنیا نداریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه زندگی سخت است اما دست و پنجه نرم کردن با آن و دشمنان بسیار سخت تر می باشد، گفت: این کار تنها از ملتی مانند ایران بر می آید، ملتی که همیشه خود را باور داشته است.

وی اضافه کرد: با کمترین هزینه، پرهزینه ترین اهداف دشمنان را منحل کرده ایم. هفته گذشته هواپیمای جاسوسی u2 در نقطه‌ای از کشور شناسایی شد که پس از اخطار به آن با سرعت و ترس از مرزهای کشور فرار کرد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به ورود هواپیمای ایساف به فضای ایران، افزود: غافل از آن بودند که سیستم شنود هوایی در افغانستان آنان را کشف کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: منتظر ماندیم تا این هواپیما در مشت ما قرار بگیرد و سپس با تهدید موشکی در عملیاتی 1 ساعته آن را در بندرعباس نشاندیم و زمانی که آن را مورد بررسی قرار دادیم 108 نظامی ناتو در آن حضور داشتند.

وی خبر داد: قبل از آنکه به هواپیمای آیساف فرمان نشست را صادر کنیم، تعداد اندکی به ما گفتند که از این هواپیما صرف نظر کنید و نمی خواهد آن را مورد بررسی قرار دهید. اما ما سرباز ولایت هستیم و از کسی جز رهبر انقلاب دستور نمی گیریم./ع
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴