در اقدامی پیشگیرانه، از وقوع این رخداد جلوگیری شود

به تب گیری غرب و به مرگ میری ما

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۵۷۶۴۵
در آستانه برگزاری مذاکرات وزرای خارجه ایران، امریکا و اتحادیه اروپا در عمان، خبرهای دریافتی از توافق انجام شده از پیروزی کامل غرب در قبال تیم مذاکذه کننده ایرانی دارد، که ضرورت ورود مجلس شورای اسلامی برای بررسی و اعلام نظر پیرامون توافقات انجام شده را قطعی می سازد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، خبرهای واصله از قطعی شدن توافق بین ایران و ۱+۵، گویای این نکات است که تیم مذاکره کننده ایرانی با پذیرش کاهش سانتریفیوژها از ۱۹هزار و ۵۰۰ دستگاه کنونی به ۶هزار و قبول شروط امریکایی ها در تغییر فعالیت مراکز راهبردی هسته ای ایران، که عملاً نقش خنثی خواهند داشت، کاهش شدید ذخایر تولید شده سوخت رآکتورهای مورد نیاز و دادن تعهد برای نظارت های لحظه به لحظه از مراکز هسته ای، به یک بازی با نتیجه غیرمطلوب تن در داد.

این گزارش می افزاید، غرب به ویژه امریکا و تیم اوباما، که به توافق با ایران سخت نیازمندند تا در قبال شکست های متعدد و شدید خارجی و داخلی، برگ برنده ای به دست آورند، در قبال به تعطیلی کشاندن پیشرفت های حیرت آور هسته ای ایران، که بدون هیچ کمک آژانس و تنها با اتکا به توانمندی های داخلی و دانشمندان جوان خود به دست آورده بود، هیچ امتیاز بارزی در لغو تحریم ها، که دولت یازدهم از روز نخست فعالیت خود از آن به عنوان باطل السحر مشکلات داخلی یاد کرده بود، به ایران نداد.

یعنی غربی ها و امریکایی ها که نه به مرگ بلکه به تب مان راضی شده بودند، طرف ایرانی در تعجیل تحقق این شعار که: هر توافقی بهتر از هیچ توافق است، به امریکایی ها این امکان را دادند که به شعار: "توافق خوب بهتر از هر توافق است"، جامه عمل بپوشانند.

علائم و نشانه های دریافتی از سوی برخی رسانه های حامی دولت، که طرفدار شدید غرب هستند، نشان می دهد موج های تبلیغی برای برپایی جشن پیروزی در دست طراحی و آماده سازی مقدمات است تا در یک عملیات حساب شده روانی، فضای کشور را چنان بیارایند که هیچ کسی به خود اجازه سئوال از محتوای توافق و رسانه ای کردن آن را ندهد.

طبیعی است که اهمیت استراتژیک پرونده هسته ای کشور به عنوان نمادی از غرور و اقتدار ملی، ایجاب کند تا متن توافق نهایی قبل از امضای طرف ایرانی، در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و مطالعه جدی کارشناسی و لحاظ منافع ملی و رعایت خطوط قرمز نظام قرار گیرد تا در سرنوشت یکی از موضوع های فوق العاده مهم نظام اسلامی، اجماع ارکان قدرت جمهوری اسلامی ایران حاصل آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا به وظیفه قانونی خود یعنی نظارت جهت حفظ منافع ملی عمل کند وگر نه ننگ ابدی بر تارک آنها می نشیند.
feedback
تبش ، تب سیاه هست که منجر به مرگ میشه ...
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴