تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۵۹۷۸۸
دفاع مقدس مردم سلحشـور ایـران، در برابر تجـاوز ناجوانمردانـه و همه­ جانبـه‌ی دشمنان انقلاب اسلامی، برگ زرینـی در تاریخ سراسر حماسـه و دلاوری مردمان این سرزمیـن کهـن و نقش پررنگی از خود تـا ابـد باقی گذاشتـه است.
۰
plusresetminus
بلاغ-یادگاری گران­قدر، مشحـون از اعتقـاد و بـاوری مستحکم و خلوصی بی‌­بدیل، رشـادتی کم نظیـر و شجاعتی غیـرقابل بـاور و مظلومیتـی نادر و باورنکـردنی که شـروع آن در ۳۱ شهریور سال۱۳۵۹ با تهاجـم ارتش بعـث عراق بـه وقوع پیوست.

حماسه دفاع مقـدس داستان حقیقی ملـت به خدا پیوستـه و از شرک رها گردیده است که به جرم ایستـادگی بـر سـر آرمان­ها و اصول ارزشـی خویش در معـرض طوفان شدید تعـدی و ویرانگری و دسیسـه­‌ها و خشونـت­‌های لجام گسیختـه‌ی پلـیدترین قدرت­‌های جهان که از آستیـن کشوری همسایـه در منطقـه بیـرون آمـد، قرارگرفت تـا شایـد در برابر نظام دیکتـاتوری و استکباری سـر تعظیم فـرود آورده و تسلیـم خواستـه ابـرقدرت­های جهـان گردد.

اما این مردم مـؤید بـه تأییـدات خداوند سبـحان و مستظهـز به مکتب عزت آفرین اسلام نـاب محمدی(ص) و گوش به فرمان نایب منجی عالم بشـریت، حضرت صاحب­ الامر و الزمان(عج) و مسلـح به سلاح گذشت و ایثــار، از زن و مرد، پیـر و جوان و خردکـلان در جای­جای ایـن بلاد اسلامی، قـامت پایداری برافراشتـه و بـا تمامیـت ایمان راسـخ خود در مقابـل تمامی ددمنشـان تـا بن دندان مسلـح تمـدن و تکنولوژی کفـر جهانی، سینـه پـرکردند.

بـا آموزه­های حسینـی و پیمـان عاشورایی سـرخ، تمام تیـغ اردوی شقـاوت را در هـم شکستـه و یک تنـه در مقابـل استکبـار و ظلم و آتش نمـرودیان جنگ افـروز مقـاومت و ایستـادگی کرد و خـم بـه ابرو نیـاورد و با سربلنـد بیـرون آمـدن از ایـن آزمون شگفت­انگیـز الهـی، پس از ۸ سـال حماسـه و ایثـار، انگشت ابهـام را در دهان جهانیـان نگـه داشـت و ایـن پیـروزی هنگامی محـقق گردید که پیـروان علـوی(ع) بـا تاسـی بـه مشـی فاطمـی(س) و تعلیـم­های حسینـی(ع) و رسـالت زینبـی(س) پـا در رکاب مبـارزه گذاردند و از جـان و مال و هستـی خـود مایه گذاشتنـد.

می­خواهیم از مـدافعینـی سخـن بگـوییم که صـرف شنیـدن نامشـان رعشـه مرگ بـه جان متجاوزان می­افتـاد و سخن از بسیج است. افرادی کـه در دوکوهـه و کرخـه و قلاجـه­ وکوزران، در جای جای جبهـه‌ی جنـوب و غرب، صحنـه­های عـاشورا را در معـرض ظهـور قرار دادنـد و حـوادث تاریخ آن روزها را دوبـاره زنـده کردند.

کسانی­که با سـرپنـجـه‌ی حیـدریشـان فتـح­المبیـن و ثامـن­الائمه را آفریدند و بـا گام­هایشـان بیـت­المقدس­ها و محـرم و رمضـان را متولـد کردند و بلنـدپروازان که در والفـجرها و کـربلاهای دهگانه، گارد ریـاست جمهوری دشمـن را فلـج نمودنـد.

بسیجیان و رزمندگان دریادلی که در بـدر و خیبـر، فکـه و طلاییـه را با خون پاکشـان رنگین ساختنـد، در حلبـچه و شلمچـه، دوعیـجی و جفیـر، ایثـار را معنـا کرده و از خرمشهـر گرفتـه تـا سردشـت و مـریوان و پاوه، نبـرد جانانه­شـان دنیـا را بـه حیـرت واداشــت. سبک­بـالانی که بـا خون مطهـرشان در مهـران و ایلام و تنـگه چازبـر پرکشیدند و پنـج ضلعـی را تا انـرژی اتمـی و کارخانه نمـک بـه اروند و کارون و بهمـن شـیر متصل کردند و پـل طلائیـه را تا بهشت ادامـه دادنـد. شیـرمردان بی­ادعائی­که فرزندانشـان هنـوز پـا بـه عرصه گیتـی ننهـاده بودند که روح بـزرگشـان مهمان جنـت بریـن شـد و مادر و پدرانـی­که تا لحظـه مرگشـان در حسـرت آوردن پلاک عزیزانشـان سر بـه سینـه تـراب فرو بردند.

همسرانی که از فـراغ شوهرانشـان آن قـدر گریه کردنـد تا چشـم­هایشـان سـوی دیدن نداشت و جاماندگانی کـه جـان در بـدن دارنـد اما قطعه­‌هایی از بدنشـان راهی بهشـت شـداد شده و سینـه­‌هایشـان پـر از درد و نفـس­‌هایشان بـا کمک اکسیـژن به ادامـه حیاتشـان مساعدت می­کنـد. بسیجیان و بیـداردلانی که با هر دمشـان سـوزش گازهای اهدایـی استکبـار جهـانی و هم‌ پیمانانشـان بـه عراق بازدمشـان را بـا رده­های خـون به کامشـان همـراهی می­نمایـد.

آزاد مـردانی­که در تـونل­های اردوگاه­های مـوصـل و رمادیـه و تـکریت بـرای طـی مسیـر، بدن­هایشـان گواه ضـربات بـاتـوم و صورت­هایشـان یادگار صـدمات پوتیـن بعثیـان را هر لحظـه برایشـان تـداعی می نمایـد. آنـانی­که رفتنـد تا ما بـا آسـایش بمانیـم و بـه این آب و خاک عـزت دوباره دادنـد.

کسانی­که بـا رفتنشـان طعـم غـرور و منـزلت اسـلام و ایـران را بـه کاممـان نوشاندند و بـا خونشـان امنیـت و رفـاه ملـی را برایمـان بـه یادگار باقـی گذاشتنـد. شیـردلانی­که تـا قیـامت مردانگی و فتـوت را شرمنـده خودشـان نمودنـد و شـرف را اعتـلا بخشیـدند.

قریب به ۷۰% شهدای دفاع مقدس بسیجی بوده اند. یاد و خاطره بسیجیان بی ادعا و افتخارآفرینی هایشان به خیر و جاوید باد./ع
محمدولی سلطانی گلوردی-استاد حقوق

 

منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴