تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲
کد مطلب : ۷۴۹۱۶
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سیاسی‌بازی‌هایی که عده‌ زیادی را مبتلا کرده، در واقع رفتاری وارداتی است که متعلق به امثال دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها در برخی کشورها است.
۰
plusresetminus
تحرکات اخیر در دانشگاه‌ها رفتار وارداتی سیاسی است/احترام ایام در شب یلدا حفظ شود
آیت‌الله نورالله طبرسی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در نکا در رابطه با برخی اتفاقات و تحرکات اخیر در دانشگاه‌ها از سوی جریان خاص، اظهار داشت: در مواجهه با این جریانات و اتفاقات درحال وقوع، نباید شگفت‎زده و یا غافلگیر شد، چرا که از این دست کش‌وقوس‌ها و نوسانات، قریب به 36 سال است در انقلاب اسلامی ایران با شدت و ضعف، موجود بوده و از این رو تازگی ندارد.

وی افزود: برای غافلگیر نشدن و زمین نخوردن در برابر این نوع تحرکات، باید هرطور که در گذشته عمل شده، با عبرت‌گیری از آن، در این دوره هم ضمن استفاده از تجربیات گذشته، با بصیرت عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه هر کس که به ولایت فقیه اعتقاد دارد، خصوصاً افرادی که دائما آن را تکرار می کنند، در مواجهه با حوادث، تکلیف مشخصی دارند، خاطرنشان کرد: هر کس که تابع ولایت فقیه است، تابع حزب خاصی نمی تواند باشد، تابع ولایت فقیه یعنی هرآنچه رهبر فرمود و حتی به آن اشاره کرد، باید عرض کرد: «سمعاً و طاعتا.»

امام جمعه مرکز مازندران با بیان این که تابعان رهبری وضع مشخصی دارند، بیان داشت: در طرف مقابل، مخالفان رهبری هستند که باید فکری برای خودشان کنند، شاید بتوانند سر و صدایی را هر از گاهی بلند کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چندصدایی در فضای دانشگاه‎ها، چندسالی است که به وجود آمده و همچنان هم ادامه دارد، ابراز داشت: این اتفاقی نو و مایه‌ی غافلگیری نیست، مسائلی از قبیل راه ندادن جریان مقابل در دانشگاه‌ها و سر و صدا کردن در این محیط، تقریباً در دولت های گذشته هم وجود داشت و شاهد راه ندادن این گروه به دانشگاه بودیم.

طبرسی با عنوان این که چنین اتفاقاتی در دانشگاه‌ها، به نوعی قدرت‌نمایی و یا انتقام‌جویی می تواند باشد، اذعان داشت: چنین رفتارهایی فقط راه را برای برخی گستاخان و اهانت‌کنندگان که در واقع مغرض هستند، باز می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود ولایت فقیه، یعنی هرچه رهبری بفرماید، فصل‌الخطاب است و بیانات، رهنمودها و منش رهبری در حوزه‌ی اداره‌ی کشور، رساله‌ی عملیه‌ی رفتار های سیاسی، واجب‌التقلید و اطاعت است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: سیاسی‌بازی‌هایی که عده‌ زیادی را مبتلا کرده، در واقع رفتاری وارداتی است که متعلق به امثال دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها در برخی کشورها است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران همچنین در رابطه با مصادف بودن شب یلدا با ایام شهادت، گفت: در عین این که اسلامی هستیم، برخی سنت‌های ملی نیز از گذشته به ما رسیده است.

امام جمعه ساری در پایان گفت: در صورتی که در این برنامه‌ها خلاف شرع رخ ندهد و در این روزهای عزا، حرمت‌داری شود، نه تنها عیبی ندارد بلکه گرامیداشت سنت‌های حسنه‌ی ملی، از جمله رفتارهای نیک و ماندگار است که باید به آن پرداخته شود، نباید این صله رحم و باهم بودن را با برخی سخت‌گیری‌ها از مردم گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴