مشایی سکوتش را شکست: به احمدی‌نژاد گفتم ول کنیم؛

نامه دو امضایی مشایی و احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۱۳۵۶
مشایی در نخستین اظهاراتش بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر فاش کرد که در اعتراض به رد صلاحیت‌اش، نامه‌ای دو امضایی به امضای خودش و احمدی‌نژاد برای رهبر جمهوری اسلامی فرستادند.
۰
plusresetminus
نامه دو امضایی مشایی و احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب
به گزارش بلاغ،اسفندیار رحیم‌مشایی، دست‌یار ارشد محمود احمدی‌نژاد، در نخستین اظهاراتش بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر فاش کرد که بعد از اعلام رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان، او و احمدی‌نژاد با ارسال نامه‌ای دو امضایی به رهبر جمهوری اسلامی، نسبت به تصمیم شورای نگهبان درباره‌ی وی اعتراض کرده بودند.
آن‌گونه که یک وب‌سایت خبری نزدیک به مشایی به نام "نکات‌پرس"، روز چهارشنبه (۱۶ مرداد-۷ آگوست) گزارش داده، این چهره جنجالی دولت محمود احمدی‌نژاد، در میان گروهی از «فعالان رسانه‌ای» و هوادارانش گفت که اگر در جریان انتخابات تایید صلاحیت می‌شد، قطعا «با رأی بالایی» به ریاست جمهوری می‌رسید: «در این تردیدی نیست. من کار به حرف دیگران ندارم. این یک چیز روشن است.»
رحیم‌مشایی بدون نام بردن از اکبر هاشمی رفسنجانی، ردصلاحیت خود را به ردصلاحیت این چهره‌ی قدیمی جمهوری اسلامی مرتبط دانست و گفت: «ما می‌گفتیم می‌آیند. آن‌ها می‌گفتند آن افراد دیگر نمی‌آیند؛ ما اما تاکید داشتیم که (اگر ما نیاییم) آن‌ها می‌آیند. ما اگر نمی‌آمدیم با چه بهانه‌ای می‌خواستند "آن‌ها" را حذف کنند!»
مشایی با بیان اینکه «اگر نمی‌آمدیم می‌گفتند این‌ها با هم تبانی کرده‌اند» ادامه داد: «می‌گفتند این‌ها رفتند کنار که آن‌ها بیایند و الی آخر. و باز اتهام دیگری متوجه ما بود. نیامدنی برای ما در کار نبود. باید می‌آمدیم. وگرنه من خیلی برای آقای احمدی‌نژاد استدلال کردم که ول کنیم!»
وی در ادامه برای نخستین بار فاش کرد که در اعتراض به رد صلاحیت‌اش، نامه‌ای دو امضایی به امضای خودش و محمود احمدی‌نژاد برای رهبر جمهوری اسلامی فرستادند: «من به اتفاق آقای احمدی‌نژاد خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتیم؛ با دو امضا. اعلام آمادگی کردیم. از اینکه چنین اتفاقاتی افتاده نیز عدم رضایت خود را اعلام کردیم. ولی حتی این موضوع را در آن شرایط آشکار هم نکردیم تا رهبری تحت فشار قرار نگیرند.»
مشایی درباره دلایل عدم واکنش و اظهارنظر از سوی وی به ردصلاحیت‌اش گفت: «خب چه حرفی باید می‌زدیم؟ حتی در قانون اعتراض هم پیش‌بینی نشده! جالب است واقعا! خیلی جالب است! حتی چیز قشنگ‌تری رخ داده و گفتند ما اصلا کسی را ردصلاحیت نکردیم بلکه احراز نشده. اخیرا هم یک مصاحبه کردند و گفتند فلانی که اصلا از قبل رد شده بود.»
اشاره‌ی او به اظهارات اخیر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان است که گفته از همان ابتدا هم معلوم بود که مشایی در شورای نگهبان رایی ندارد.
پدر عروس احمدی‌نژاد در پایان گفت: کسانی که وی را رد صلاحیت کردند روزی در برابر خدا جواب خواهند داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴