تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۵۵۵۵۶
نیروهای پیشمرگه کرد که به تازگی تجهیزات نظامی زیادی از برخی کشورهای غربی دریافت کرده‌اند دستاوردهای خوبی در جبهه‌های جنگ با داعش داشته‌اند.
۰
plusresetminus
بلاغ- پیشمرگه‌های کُرد که حالا از سوی برخی از کشورهای غربی نیز سلاح دریافت می‌کنند همچنان در حال نبرد با اعضای گروه تروریستی داعش هستند.

منطقه "گویر" در نزدیکی اربیل کردستان عراق که به مدت چند روز در دست گروه تروریستی داعش بود، از سوی پیشمرگه‌های کرد پس گرفته شد. این شهر در ۵۰ کیلومتری غرب اربیل است که از سوی پیشمرگه‌های کردستان پس گرفته شده است.

«س. هورامی» یکی از خبرنگاران کرد ساکن در این منطقه گفته است، این منطقه به مدت چهار روز در دست تروریست‌های داعش بود. به گفته این خبرنگار کرد، کمک تسلیحاتی غرب در باز پس گرفتن این منطقه بسیار مثبت بود.

حدود یک هفته پیش دولت آلمان تصویب کرد که انواع سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار رزمندگان کرد در شمال عراق قرار می‌‌دهد. با تصویب این موضوع، ۱۰ هزار نارنجک دستی، ۱۶ هزار تفنگ و ۲۴۰ موشک‌‌انداز از جمله سلاح‌هایی هستند که دولت آلمان برای این رزمندگان فرستاده خواهد شد.

پیش از آن جت‌های جنگنده آمریکا هم دست به حملات علیه مواضع داعش در شمال عراق زده بودند. ارتش آمریکا از انهدام چندین خودرو متعلق به تروریست‌های تکفیری خبر داده بود.

دولت آلمان تصویب کرده بود که کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای معادل ۵۰ میلیون یورو در اختیار مردم منطقه قرار خواهد داد.

کردهای عراق پیش از این اعلام کرده بودند، از کشورهای غرب بیش از هر چیز تقاضای سلاح‌های ضدزرهی دارند تا بتوانند به طور مؤثر با خودروهای زرهی‌ای که تروریست‌های داعش به دست آورده‌اند، مقابله کنند.

خبرگزاری آلمان به نقل از یونیسف، بنیاد حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل متحد، نوشته است که حملات تروریست‌های داعش علیه اقلیت ایزدی در شمال عراق از شدیدترین حملات قرن حاضر هستند.
در چند روز گذشته پیشمرگه‌های کرد و رزمندگان شیعه عراق محاصره آمرلی را نیز شکسته بودند. آنها اعلام کرده بودند که با شکستن محاصره آمرلی در حال پیشروی در مناطق تحت اشغال شبه‌نظامیان دولت اسلامی در شمال عراق هستند.

پیشمرگه‌های کرد همچنین اعلام کرده بودند، حمایت ایران از آنها نیز در پیروزی‌های آن‌‌ها موثر بوده است.

پیشمرگه‌های کرد درباره شکستن محاصره این شهر به خبرگزاری رویترز گفته بودند، نیروهای "دولت اسلامی" را از شهر سلیمان‌بیک نیز عقب راندند.

پیشمرگه‌های کرد همراه با رزمندگان شیعه در چند روز گذشته موفق شده بودند، شهر زمار را نیز از چنگ گروه تروریستی داعش خارج کنند.

در شمال عراق، صدها هزار نفر که بیشتر از اعضای اقلیت‌های مذهبی هستند، از زمان پیشروی گروه تکفیری داعش از خانه‌های خود آواره شده، در حال فرار به سر می‌برند. /آ
         
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴