تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۵۹۵۱۶
رئیس بسیج مهندسین کشاورزی به رکن اصلی نام گذاری «حلقه های فلاحین» در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دلیل نام گذاری آن این است که، اصل حرکت حلقه های صالحین به "فلاح شدن انسان ها" منجر میشود و فلاح یعنی "کشاورز" است.
۰
plusresetminus
بلاغ-دکتر جهانسوز ریاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در همایش دومین حلقه ی سرمربیان استانی با بیان اینکه، پیکره سازمان بسیج مستضعفین، تمام سازمان های قشری غیر قشری و معاونت  سازمان های بسیجی در روز های سه شنبه موظف به برگزاری حلقه های صالحین به منظور مسئولیت مسئول سازمانشان هستند اظهار داشت: در این راستا حلقه های صالحین روزهای دوشنبه یک هفته در میان با حضورسردار نقدی که در واقع حلقه های ویژه سرمربی ها است برگزار میگردد.

وی به رکن اصلی نام گذاری «حلقه های فلاحین» در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دلیل نام گذاری آن این است که، اصل حرکت حلقه های صالحین به "فلاح شدن انسان ها" منجر میشود و فلاح یعنی "کشاورز" است.

وی به ضرورت ایجاد حلقه های فلاحین از دیدگاه امنیت غذایی پرداخت و عنوان کرد: انتظار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ازبرگزاری  حلقه های  فلاحین ،"زمینه سازی و توانمند سازی روحیه های بسیجی"، "تقویت توانمندی بسیجیان در رابطه با حضور در عرصه امنیت غذایی "است.

وی با بیان اینکه، چرا امروزه امنیتغذایی به عنوان ارکان اصلی حکومت داری در دنیا مطرح میشود؟ و چرا مسئله امنیت غذایی برای کشور ما ضرورت دارد اشاره کرد :

 مسئله امنیت غذایی مثل تمامی حرکت های  که در دنیا اتفاق می افتد است. و ما شاهد این هستیم که در واقع به سمت و سویی می رویم که یک دفع  در دنیا مسئله ای حساس می شود؛ که اینها در واقع حرکت های که دنیای غرب و بن بست های که ناشی از حرکت مادی گرانه غرب را می رساند که در این میان شروع میکند به مسئله پرداختند.

لذا  مسئله امنیت غذایی ، هم اینگونه در دنیا مطرح شده ،که در دهه 70 میلادی چون خشکسالی بسیار سنگین اتفاق افتاد دنیا دچار مشکل شد بطوری که قیمیت غلات در دنیا دو برابر شد. و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقایی و حکومت های وابسته به آن بخاطر این موضوع دچار اشکال شدند ازاینرو، اولین بار در سال 1974 کنفرانس جهانی غذا با "نام تجارت و تولیدات جهانی" برگزار شد و مسئله امنیت غذایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه، امنیت غذایی در بخش کشاورزی جایگاه خاصی ندارد افزود: در کشورمان مسئله امنیت غذایی بیشتر در وزارت بهداشتمطرح میشود و متأسفانه  در بخش کشاورزی علارغم فرمایشات مقام معظم رهبری دچار« حقارت و عدم توجه »است.

 وی به معتبرترین تعریف "امنیت غذایی" اشاره کرد وگفت:  غذایی همه مردم در همه زمان ها بایستی دسترسی فیزیکی ، اجتماعی، اقتصادی و غذای کافی، سالم، مغذی ودر خور فعالیت های روزانه شان وترجیحات غذای برای زندگی سالم و فعال داشته باشند./ع

منبع : بسیج کشاورزی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴