تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۷۵۹۲۳
سوریه بیانیه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا را درباره اوضاع این کشور محکوم و بر نقش عمیق اتحادیه اروپا در دست زدن به اقداماتی علیه دمشق تأکید کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با عنوان "اتحادیه اروپا از تروریسم حمایت می کند و در توطئه علیه سوریه عمیقا مشارکت دارد"، نوشت: سوریه بیانیه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا را درباره اوضاع این کشور محکوم و بر نقش عمیق اتحادیه اروپا در دست زدن به اقداماتی علیه دمشق تأکید کرد.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد بیانیه اتحادیه اروپا نشان می دهد این اتحادیه در ریختن خون شهروندان سوری سهیم است و شریک جرم محسوب می‌‌شود.

خبرگزاری رسمی سانا گزارش داد این منبع در وزارت امور خارجه سوریه بیانیه اتحادیه اروپا را رد و آن را ادعا و دروغ خواند و گفت این بیانیه تأیید می کند اتحادیه اروپا ظاهرا در تلاش برای پیشبرد سیاست خود در زمینه اطلاع رسانی نادرست است. این در حالی است که جهانیان با مشاهده حقایق می دانند که سوریه هدف تهاجم گروهای تروریستی مسلح قرار گرفته است.

این منبع همچنین تأکید کرد این گروه ها - از جمله داعش و جبهه النصره - از حمایت های نامحدود برخی از کشورهای منطقه و قدرت های مهم بین المللی برخوردارند.

این منبع خاطرنشان کرد: ادامه سیاست های قبلی اتحادیه اروپا راه به جایی نخواهد برد و سبب حل و فصل بحران سوریه نخواهد شد.

این منبع افزود در حالی که اتحادیه اروپا درباره اوضاع انسانی که شهروندان سوری با آن مواجه هستند، اشک تمساح می‌‌ریزد ، سیاست های خودش را در حمایت از تروریسم در سوریه و همچنین تحریم های اقتصادی اعمال شده بر  دمشق نادیده می گیرد . اتحادیه اروپا همچنین تلاش می کند مانع از تلاش ها برای یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه می شود.

این منبع تأکید کرد اتحادیه اروپا با انجام اقداماتی سبب افزایش فعالیت های تروریستی در سوریه شده است که این موضوع تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی محسوب می‌‌شود ، فعالیت هایی که شامل حضور هزاران تروریست در سوریه از کشورهای اروپایی می شود و آژانس های امنیتی اروپایی این موضوع را نادیده می‌گیرند و اجازه خروج این تروریست ها را از اروپا می‌دهند.

این منبع همچنین گفت موضع اتحادیه اروپا نشان می دهد که این اتحادیه در عرصه های بین المللی با پذیرش سیاست های دیگر کشورها جایگاهی برای خود کسب کرده است که قابل قبول نیست .

منبع وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد بیانیه اتحادیه اروپا و دیگر بیانیه ها تنها سبب خواهند شد مردم سوریه و ارتش این کشور بیش از پیش به خود مطمئن شوند و برای رسیدن به پیروزی مقابل تروریست های تکفیری تلاش کنند/ع
منبع : بسیج جامعه پزشکی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما