تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۵۹۴۹۹
رییس اتحادیه عرضه‌کنندگان گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد و گفت: واردات تنها به صورت گوشت منجمد برای مصارف صنعتی صورت می‌گیرد که در کنار آن با صدور مجوز صادرات دام، قاچاق مقرون به صرفه نیست.
۰
plusresetminus
بلاغ- علی‌رضا ملکی با بیان این که، عرضه گوشت قرمز بیش از میزان تقاضا است و مصرف‌کنندگان برای تامین مایحتاج خود با مشکلی مواجه نخواهند بود، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه برای مصرف‌کننده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و این در حالی است که بازار کاملا اشباع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر واردات در پی اشباع بازار صورت نمی‌گیرد و اگر وارداتی نیز وجود داشته باشد گوشت منجمد بوده که مصارف صنعتی دارد.

او در رابطه با صادرات دام و گوشت گفت: صادرات دام و گوشت در صورت نیاز با اعطای مجوز صورت می‌گیرد که درخواست شده فعالیت صادرات گوشت و دام همراه با تصمیمات کارشناسی انجام شود.

رییس اتحادیه عرضه‌کنندگان گوشت گوسفندی با اشاره به این که بازار دارای ثبات است، بیان کرد: در پی صدور مجوز صادرات قاچاق دام و گوشت، قاچاق وجود ندارد زیرا با شرایط فعلی قاچاق به صرفه نیست.

ملکی در پاسخ به این سوال که میزان ذبح دام در عید قربان به چه میزان بود، یادآور شد: برای عید قربان سالجاری ۵۰ تا ۶۰ هزار راس دام پیش بینی شد که در این عید ۵۲ هزار راس دام مورد استفاده قرار گرفت.

در مهرماه سالجاری ۳۸۰۰ کیلوگرم دام زنده گوسفند به ارزش ۹۹هزار و ۶۲۸ دلار به کشور وارد شده و این در حالی است در شهریورماه سالجاری واردات دام زنده گوسفند در آمار گمرک به ثبت نرسیده است.

با توجه به وزن واردات دام و هزینه دلاری آن هر کیلو دام زنده سبک برای واردکننده به طور میانگین ۲۶ دلار و ۲۱ سنت تمام شده و این در حالی است که دام زنده گوسفند در کشورهای همسایه ایران کیلویی ۴ دلار قیمت دارد./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴