تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۸۳۲۴۹
سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که پیش‌تر با سلسله نشست‌های تخصصی‌اش در مورد مسائل سیاسی و حزبی شناخته شده بود، به دلیل خروج اعضایش حالت انحلال به خود گرفت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«رفت، آمد»؛ یک اصل طبیعی در سلسله ارتباطاتی است که در قالب گروه، تشکل، سازمان و یا یک حزب در جریان خواهد بود، اما وقتی حالت از دوسویه به یک‌سویه و در جهت منفی تغییر جهت می‌دهد دیگر نمی‌توان آن را رفت و آمد معنا کرد و این اصل امروز در اردوگاه اصلاح‌طلبان قابل لمس است.

پس از داستان اخراج راستگو از حزب اسلامی کار، حالا جوانان و دانشجویان این حزب که از سه سال پیش (اردیبهشت 90) در قالب سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به فعالیت می‌پرداختند امروز به این نتیجه رسیده‌اند که سازمان را خالی کنند.

قرار است استعفای جمعی اعضای این سازمان که اعضای هیئت موسس (ساعده سیما، مرتضی صفری، امیر حسین خازه، احمد منظمی و مهدی جعفری) و مسئول فعلی (امیر حسین خازه) را نیز شامل می‌شود تا ساعاتی دیگر به حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار تقدیم شود.

یکی از اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار دلیل استعفای اعضاء را عدم توجه کافی به آنان می‌داند می‌گوید: چهار سال عضو این سازمان بودیم اما حزب اسلامی کار هیچ یک از اعضای سازمان را نه تنها در شورای مرکزی حزب بلکه به عضویت حزب نیز در نیاورد.

«فضا بسته است!» حتی اگر چندبار دیگر هم اظهارات این عضو سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار را مرور کنیم به همین جمله می‌رسیم. اما به هر حال بسته بودن فضا سبب شده بیش‌تر اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به فکر «کوچ» بیفتند.

قرار است بخش اعظمی از اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به حزب «همبستگی» بپویندند و این در حالی است که پیش‌تر نیز اعضای سابق سازمان دانشجویی به «ندای ایرانیان» پیوسته بودند.

این روزها که بازار «استعفا» در احزاب با نگرش و مشی کارگزارانی (حزب کارگزاران سازندگی و حزب اسلامی کار) بسیار داغ است، اعضای مستعفی یا به دنبال راه‌اندازی تشکیلات هستند یا به احزاب تازه تاسیس می‌پیوندند و تازگی‌ها نیز قرار است به احزاب نیمه فعال (مثل حزب همبستگی) کوچ کنند.

رفتن برخی از اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در حالی به حزب همبستگی صورت می‌گیرد که این حزب در  سال 77 توسط جمعی از نمایندگان مجلس پنجم و برخی از نیروهای اجرائی دولت در خارج از مجلس، برای حمایت از دستاوردهای دوم خرداد و برنامه‌های خاتمی تشکیل شده بود اما چندسالی است که فعالیت مستمری نداشته و به یکی از احزاب نیمه فعال تبدیل شده است، البته حضور این افراد به حزب همبستگی به دعوت «ابراهیم اصغرزاده» انجام می‌شود./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴