تاریخ انتشارجمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۵۵۴۸۳
قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد دقایقی پیش دچار سانحه و از ریل خارج شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد پنجشنبه شب در حوالی ایستگاه هفتخوان دچار سانحه و از ریل خارج شد.
 
این قطار با شماره 338 در مسیر تهران به مشهد در حال حرکت بود که دچار سانحه شد.

به گزارش فارس؛ اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق کشور واقع در شهرستان شاهرود در مسیر زیارتی زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) واقع شده است؛ ایستگاه هفتخوان نیز در محدوده اداره‌کل راه آهن شمال‌شرق است.

راه‌آهن شمال‌شرق دارای 27 ایستگاه بوده که ایستگاه‌های شاهرود و سمنان تشکیلاتی است؛ ایستگاه هفتخوان از زمره ایستگاه‌های قدیمی راه‌آهن در این محدوده محسوب می‌شود.

متاسفانه در سال جاری، چندین سانحه ریلی در محدوده اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق کشور رخ داده است که کشته و مجروح نیز داشته و پنجشنبه شب نیز بار دیگر شاهد سانحه ریلی در این مسیر بودیم.

به گفته مسئولان، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش بهره‌گیری هم‌استانی‌های سمنانی از مسافرت با قطار، در سنوات گذشته امکانات رفاهی خوبی را برای این امر در نظر گرفته و تلاش می‌کند این امکانات رفاهی به‌روز شود.

از این رو در راستای امکان‌سنجی افزایش امکانات و ارتقای خدمات موجود، تمهیدات لازم برای ارتقای این امکانات مورد بررسی قرار گرفت.

بنا به مطالبه مردم استان و همچنین تاکید استاندار سمنان و پیگیری اداره‌کل راه‌آهن شمال‌شرق کشور و نظر مساعد معاونت مسافری راه‌آهن و سایر مقامات ارشد راه‌آهن قرار شده در سال جاری پروژه احداث پله برقی بین سکوهای مسافری ایستگاه‌های سمنان، شاهرود و دامغان با صرف سرمایه‌ای بالغ بر 70 میلیارد ریال عملیاتی شود.

*مشکلی برای یکی از چرخ‌های قطار مسافری پیش آمده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان دقایقی پیش درباره سانحه قطار تهران ـ مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، مشکلی برای یکی از چرخ‌های این قطار مسافری پیش آمده بود که خوشبختانه این حادثه صدمات و خسارات خاصی نداشت.

احمد طاهری اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، مورد خاصی در این زمینه پیش نیامده است و تنها یک واگن دچار مشکل شده بود که پس از رفع آن، قطار به مسیر ادامه داد.

وی تصریح کرد: قطار مسافری تهران ـ مشهد هم‌اکنون در حال سیر بوده و مسیر ریلی مربوطه نیز باز است.

*خروج 3 واگن قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد از خط

به گزارش فارس؛ این در حالی است که گزارش عینی خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به محل حادثه نیز نشان می‌دهد سه واگن قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد از خط خارج شده است.

در این سانحه، سه واگن انتهایی این قطار دچار سانحه و از خط خارج شده است؛ دو واگن مسافری و یک واگن نیز خودروبر بوده است.

خوشبختانه این سانحه مصدومی نداشته و واگن‌های سانحه دیده از سایر واگن‌ها جدا شده و این قطار هم‌اکنون در حال طی مسیر است.
   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما