تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۲۰۰۰۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار پایگاه بسیج روستایی در کشور فعال است، گفت: طرح «بسیج همگام با کشاورز» تا سال آینده در همه این پایگاه‌ها اجرایی می‎شود.
۰
plusresetminus
اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» تا سال آینده
به گزارش بلاغ،سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با تحقق حماسه سیاسی، زمان تحقق حماسه اقتصادی رسیده است و مردم با همراهی خود می‎توانند دولت را در تحقق این حماسه یاری دهند.
وی تحقق حماسه اقتصادی را مستلزم همراهی مردم دانست و گفت: بدون همراهی مردم این حماسه محقق نمی‎شود و برهمین اساس باید همه تلاش کنند با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود گام مهم در این راستا بردارند.
سردار نقدی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری روستاهای کشور، افزود: ما در حال حاضر ۵۰۰ هزار حلقه چاه ثبت شده در کشور داریم که می‎توانیم در کنار این چاه‌ها استخرهای پرورش ماهی ایجاد کنیم و از این طریق نیاز گوشتی کشور را به خوبی تامین کنیم.
وی تصریح کرد: اگر این طرح را در ۵۰ هزار چاه اجرا کنیم، تولید شیلات استان دو برابر می‎شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تولید ورمی کمپوست را از دیگر طرح‌های تدوین شده در بسیج برشمرد و گفت: ما سالانه ۶۰۰ هزار تن کود فسفات از خارج وارد می‌کنیم که اگر بتوانیم ۴۰ هزار واحد ورمی کمپوست در کشور ایجاد کنیم وابستگی ما به واردات این محصول قطع می‎شود.
سردار نقدی ادامه داد: تولید قارچ و مرغ محلی، پرورش گیاهان دارویی و تولید میوه خشک از دیگر طرح‌هایی است که به زودی اجرا می‏شود.
وی، علمی کردن کشاورزی و دامپروری را مهم‌ترین راهکار تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: با اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» که از ماه آینده در کشور اجرا می‎شود این مهم محقق می‎شود.
سردار نقدی، آموزش را از مهم‌ترین راهکارهای علمی کردن کشاورزی و دامپروری دانست و افزود: با آموزش روستائیان و ارائه کمک‌های لازم به آن‌ها به زودی کشاورزی ما از حالت سنتی خارج می‎شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار پایگاه بسیج روستایی در کشور فعال است، ادامه داد: طرح «بسیج همگام با کشاورز» تا سال آینده در همه این پایگاه‌ها اجرایی می‎شود.
سردار نقدی خاطرنشان کرد: تحقق حماسه اقتصادی مستلزم آموزش و همت مردم است و ما تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه در طرح‌های اقتصادی بسیج، سرمایه‌گذاری بسیار اندک است، اظهار کرد: ما با همین سرمایه‌های اندک اما با روش‌های علمی می‎توانیم تولیدات خود را چند برابر کنیم.
سردار نقدی افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصادی مقاومتی وظیفه همگان است و بسیج در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا شاهد رشد و پیشرفت بیش از پیش کشور باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲