آیا برای خیّران مدرسه‌ساز مازندرانی قابل باور است؟

عمر بالای ۴۰ سال ۳۴۱ مدرسه در مازندران/پیری و زنگار فرسودگی بر سیمای این مدارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۲
کد مطلب : ۶۰۰۷۲
با وجود آهنگ حرکت ستودنی در مدرسه سازی و حضور خیران مدرسه ساز مازندرانی، وجود مدارس فرسوده با آمار ۳۴۱ مدرسه با قدمت ۴۰ ساله، نگرانی هایی را برای اولیاء دانش آموزان به وجود آورده که منطق و مآل اندیشی ایجاب می کند تا به این نگرانی ها توجه جدی شود.
۰
plusresetminus
عمر بالای ۴۰ سال ۳۴۱ مدرسه در مازندران/پیری و زنگار فرسودگی بر سیمای این مدارس
به گزارش بلاغ، حضور گسترده و مثال زدنی خیران در حوزه مدرسه سازی ظرف سال های اخیر، مهم ترین تهدید در زمینه فضاهای آموزشی کشور را به صورت خارق العاده ای مبدل به فرصت های زیبای دانش افزایی و تحصیل تعالی جو کرد که خیران مدرسه ساز استان مازندران با حجم آورده بالاتر از سرمایه گذاری دولت، رکورددار کشور در میان خیران مدرسه ساز استان های سراسر ایران اسلامی هستند.

در حال حاضر، تشکل قدرتمند انجمن خیران مدرسه ساز در همه شهرستان های استان مازندران مشغول فعالیت روزانه در ساخت مدارس، تعمیر و تجهیز و رفع تنگناهای مالی آنها هستند.

نتیجه تلاش های چند سال اخیر خیران الهی مدرسه ساز در مازندران، منجر به حذف مدارس چند شیفته و تک شیفت شدن اکثر مدارس این استان شد.

وجود ۳۴۱ مدرسه با ساختمان های فرسوده در مازندران، که معدل سنی ساخت آنها بالای ۴۰ سال است، مغایرت جدی با استانداردهای لازم در تأمین امنیت بهره برداران از این مدارس دارد که عزیزترین و ارجمندترین سرمایه استان و کشور ما را تشکیل می دهند، واقعاً موجب نگرانی اولیای دانش آموزان است که به طریق اولی باید موجبات نگرانی مسئولان را نیز فراهم آورده باشد.

طبیعی است که به ویژه در این امر فوق العاده مهم، باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

مخاطب این موضوع، مسئولان به اعتبار وظائف قطعی و رسمی شان، و خیّران و نیکوکاران به اعتبار احساس مسئولیت و تعهد آسمانی شان هستند.

شاید بازسازی و نوسازی این مدارس فرسوده که با استقرار بیش از ۴۰ ساله مورد توجه خانواده ها به دلیل موقعیت شهری و جمعیتی شان هستند، مقدم بر احداث مدارس جدید باشد، اولویت این مدارس جدی تر از تأسیس مدارس جدید است.

به نظر می رسد با توجه به پتانسیل و ظرفیت خیّران مدرسه ساز استان مازندران، زدودن زنگار فرسودگی و بخشیدن طراوت و شادابی و سرزندگی به سیمای ۳۴۱ مدرسه، کار چندان دشواری برای یکی دو سال آینده نباشد، این همت نیازمند تلاش، تعامل و برنامه ریزی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما