تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۵۸۸۸۶
رئیس اتحادیه سراسری سیستم‌های ایمنی و حفاظتی گفت: قاچاق تجهیزات حفاظتی به کشور دو برابر آمار واردات رسمی این تجهیزات است.
۰
plusresetminus
بلاغ- شنتیایی گفت: حوزه حفاظت از سیستم‌های ایمنی در کشور نوپا است و شرکت‌های فعال در این عرصه نیاز به حمایت دارند.

رئیس اتحادیه سراسری سیستم‌های ایمنی و حفاظتی با اشاره به اهمیت تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق در کشور گفت: حوزه امنیت و حفاظت حساسیت خاص خود را دارد و در چند سال اخیر که صحبت از درز اطلاعات و سوء استفاده احتمالی از آن به میان آمده بومی‌سازی تولید تجهیزات برای امنیت بیشتر کشور و استفاده از ظرفیت صادراتی آن دو چندان اهمیت یافته است

وی به این نکته اشاره کرد که در صورتی که دولت از این صنعت حمایت کند، ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی ایمنی برای بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای اطراف وجود دارد.

شنتیانی با ابراز تأسف از اینکه آمار و شاخص‌های مشخصی در راستای واردات قطعات مورد نیاز در این زمینه یا تجهیزات حفاظتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: آمارهای ضمنی اتحادیه در سال جاری نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ میلیون دلار تجهیزات حفاظتی وارد کشور شده که بخشی از آن می‌تواند در راستای تولید و ایجاد ارزش افزوده باشد.

وی با تاکید بر اینکه واردات این تجهیزات به دلیل اهمیت نیاز به مجوزهای خاص داشته افزود: در کنار آن متأسفانه بیش از آمار رسمی واردات شاهد واردات تجهیزات امنیتی و حفاظتی به صورت قاچاق هستیم که به فعالان رسمی این عرصه ضرر وارد کرده و با توجه به حیاتی بودن این کالاها امنیت کشور را نیز مختل می‌کند.

به گفته شنتیایی با توجه به اینکه استفاده از سیستم‌های امنیتی در مجتمع‌های مسکونی اجباری شده است، افزود: به طور غیررسمی حجم گردش مالی سیستم‌های اطفای حریق در کشورهای بیش از ۲ میلیارد دلار است و بهترین ظرفیت برای صادرات در این زمینه وجود دارد.

صفوی عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری تجهیزات ایمنی نیز گفت: تحریم‌ها برای ما تبدیل به فرصت شده تا بدون هیچ حمایتی به نقطه مطلوبی در این زمینه رسیده و خودکفا شویم، اما متأسفانه واردات قاچاق این تجهیزات لطمات زیادی را به واردکنندگان یا تولید‌کنندگان قانونی وارد کرده است، تا حدی که رد پایی هم از خود به جای نمی‌گذارند.

وی به این نکته اشاره کرد که بیش از آمار واردات رسمی برای تجهیزات و سیستم‌های حفاظتی با پدیده قاچاق این تجهیزات روبرو هستیم./آ
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴